×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
نمایشگاه کتاب، پنج روز ۶۷ میلیارد فروخت/ ۱۸ ناشر به بخش خارجی اضافه شدند

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا علی رمضانی در ششمین نشست خبری نمایشگاه ‌بین‌المللی کتاب تهران با اعلام آمار خریدهای انجام شده تا ساعت ۲۰ شب گذشته، گفت: مجموع فروش بیش از ۶۷ میلیارد تومان بود که از این مجموعه ۲۷ میلیارد تومان در بخش مجازی و ۴۰ میلیارد تومان در بخش حضوری انجام شد.

به گفته قائم مقام نمایشگاه کتاب بخش حضوری این نمایشگاه معمولا تمدید نمی‌شود و نمایشگاه مجازی تا زمانی که نمایشگاه حضوری در جریان است ادامه خواهد داشت.

ناشران خارجی در ۶۸ غرفه فعال هستند

رمضانی با اعلام اینکه برخی احکام که در نتیجه تخلفات ناشران به آن‌ها داده می‌شود، قابل تجدید نظر است، ادامه داد: درباره احکامی که قطعی نشده‌است هنوز نمی‌توانم مساله‌ای را بیان کنم اما درباره احکام قطعی می‌توانم بگویم در نتیجه این احکام گاهی غرفه یک یا چند روز بسته می‌شود. ناشران می‌توانند اقداماتی انجام بدهند تا با رفع تخلف امکان تجدیدنظر در احکام وجود داشته‌باشد.

او با اعلام افزایش تعداد ناشران خارجی از ۱۷۰ به ۱۸۷ ناشر بیان کرد: این ناشران خارجی در ۶۸ غرفه فعال هستند، زیرا ممکن است به چند ناشر خارجی یک غرفه اعطا شده‌باشد. همچنین در میانه نمایشگاه برخی از ناشران خارجی درخواست‌هایی برای افزایش متراژ داشتند، بعد از ارزیابی اقدامات آن‌ها، به صورت حداکثری به متراژ اضافه می‌شود.

بیشتر افراد بالا ۷۰ سال دوز چهارم را دریافت کردند

رمضانی با اشاره به همکاری پلیس راهور، حراست و پیمانکار پارکینگ برای بررسی مشکلات پارکینگ، ادامه داد: اگر پارکینگی بسته است، این اقدام به دلیل افزایش ظرفیت انجام شده‌است. همچنین اتوبوس‌های واکسیناسیون در نمایشگاه فعال هستند و بیشتر افراد بالای ۷۰ سال برای دریافت دوز چهارم به واکسیناسیون مراجعه می‌کنند.

قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره امکان بخشیده شدن تخلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد: خیلی ناراحتیم که نتوانستیم در این دوره نشر خوب کانون و کتاب‌هایش را به مردم ارائه بدهیم. با اینکه راهکارهای مختلف برای محروم نشدن مردم از آثار این نشر بررسی شد، اما به نتیجه نرسید، در هیات رسیدگی به تخلفات بدوی و تجدید نظر تخلف آن‌ها تایید شد؛ در نتیجه نتوانستیم در خدمت آن‌ها باشیم.

او افزود: به فرایندهای نمایشگاه به عنوان مجموعه‌های معتبر پایبند ماندیم. در گزارش قبلی هیات تخلفات، ۱۷ پرونده بررسی شده، ۷ پرونده ناشران خارجی و سه ناشر داخلی، به دلیل عرضه کتاب خارج از نمایشگاه بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.