×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | نمایش منطق ایران مقابل بی منطقی آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای علی ربیعی در نشست خبری با بیان اینکه رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک صدای ایران را طنین‌انداز می‌کند افزود: آقای روحانی راهی مجمع سازمان ملل می‌شود، ایشان برای رفتن به این سفر تردید داشت و همفکری کردند؛ این سفر انجام شد و دلیل آن هم احقاق حقوق مردم ایران و رساندن پیام ایران است.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به نیویورک، منطق ایران در برابر بی‌منطقی امریکا نمایش داده می‌شود که ایران کشوری منزوی نیست و کسی نمی‌تواند آن را منزوی کند و به اعتقاد ما رئیس‌جمهوری در این سفر صدای ایران را مجدد طنین‌انداز می‌کند و منافع اقتصادی، سیاسی و بین المللی برای ما دربر خواهد داشت.

سخنگوی دولت گفت: دفاع مقدس نمادی از ایستادگی ایران در جنگ تحمیلی بوده است ضمن گرامیداشت این هفته از مجاهدت ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

هیچ فرد متخلفی از طریق سازمان سنجش وارد دانشگاه علوم پزشکی نشده است

سخنگوی دولت گفت: هیچ فرد متخلفی از طریق سازمان سنجش و آزمون کنکور سراسری وارد دانشگاه علوم پزشکی نشده است.

آقای علی ربیعی در ادامه نشست خبری افزود: حتی در ۵ سال گذشته کسی از طریق سازمان سنجش و بدون قواعد و قوانین این سازمان وارد دانشگاه علوم پزشکی نشده است.

وی گفت: تنها یک مورد در ۵ سال گذشته اقدام خلاف انجام داده بود که از همان ابتدا حراست سازمان سنجش جلوی آن را گرفته است.

آقای ربیعی تاکید کرد: سازمان سنجش بسیار سالم است و هیچ نگرانی برای داوطلبان کنکور در این خصوص وجود ندارد.

وی در خصوص خبر‌های رسانه‌ای مبنی فروش صندلی در دانشگاه علوم پزشکی گفت: باتشدید اعمال تحریم‌ها و بروز مشکلات ارزی، موضوع ارسال ارز برای دانشجویان خارج از کشور مطرح شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار پرونده برای دانشجویان ایرانی که در رشته‌های مرتبط با پزشکی در خارج از کشور ادامه تحصیل می‌دادند به وزارت بهداشت ارسال شدگفت: از این میزان ۳ هزار پرونده در مرحله نخست بعلت اینکه حتی دیپلم هم نداشتند رد شد.

وی گفت: یک بحثی مطرح شد که حداقل دانشجویانی که ۳۶ واحد یا بیشتر در خارج از کشور گذرانده باشند امکان انتقال آنان به داخل کشور فراهم شود.

آقای ربیعی افزود: از این ۷ هزار پرونده، تعدادی سند سازی کرده بودند و بخشی از این افراد واحد‌های لازم را پاس نکرده بودند.

وی اضافه کرد: برخی شرکت‌های کنکوری با سوء استفاد از این افراد با دریافت یک میلیارد تومان و سند سازی برای یک فرد و معادل سازی از دانشگاه خارج، یک صندلی دانشگاه علوم پزشکی را گرفتند.

آقای ربیعی با بیان اینکه این شرکت‌ها موفق نشدن گفت: وزارت اطلاعات موضوع این شرکت‌های کنکوری را پیگیری کرده وبه قوه قضائیه معرفی می‌شوند.

سخنگوی دولت در خصوص دختر خانمی که در رسانه‌ها مطرح شد افزود: این دختر خانم نه کارت و نه کد دانشجویی و نه لیست نمره داشته است.

آقای ربیعی با بیان اینکه این فرد در دانشگاه نیز ثبت نام نکرده است، گفت: نام این شخص در سامانه سما نیز وجود ندارد و هیچ مکاتبه‌ای هم در خصوص وی در دانشگاه‌ها یافت نشده است.

وی اضافه کرد: این دختر خانم با ۵ دختر دیگر دوست و در کلاس‌های درس دانشگاه حاضر و در دو یا سه لیست نمره اسم خود را اضافه کرده، اما به هیچ عنوان امتحان هم نداده است.

آقای ربیعی با بیان اینکه این شرکت‌های کنکوری از این فرد بعنوان شو استفاده کرده و با وی مصاحبه گرفته و آن را پخش کرده اند گفت: در حقیقت سوء استفاده آن شرکت‌های کنکوری برای تبلیغ خود بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اولاً ورود این افراد به دانشگاه علوم پزشکی از طریق کنکور نبوده است افزود: آنچه اتفاق افتاده برای انتقال دانشجو از خارج به داخل بوده و این یکی از مجاری سوء استفاده است.

آقای ربیعی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز این اتفاق بسیار رخ می‌داد گفت: در بحث مربوط به بورسیه ها، بخشی از افراد از این شیوه استفاده کرده بودند.

وی افزود: اکنون وزارت علوم و وزارت بهداشت در این خصوص خیلی سخت می‌گیرند و جلوی این اتفاقات را گرفته اند.

آقای ربیعی با انتقاد از تعلیق سه رئیس دانشکده با حکم دیوان عدالت اداری گفت: رؤسای این دانشکده‌ها جلوی بورسیه‌های نامتعارف را گرفتند چرا که برخی افراد دانش لازم را برای هئیت علمی شدن نداشتند.

حذف یارانه‌ها فقط مربوط به ثروتمندان است

سخنگوی دولت گفت: سیاست حذف یارانه دهک‌های بالا فقط مربوط به ثروتمندان می‌شود و گروه‌های دیگر را شامل نخواهد شد.

 آقای علی ربیعی در نشست خبری افزود: نباید این نگرانی را ایجاد کنیم که ۳۰ میلیون نفر مشمول حذف یارانه‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده فقط ۲۰۰ هزار خانوار که از افراد ثروتمند جامعه هستند مشمول حذف یارانه‌ها خواهند شد.

سخنگوی دولت در خصوص آزاد سازی نفتکش انگلیسی گفت: بر اساس اعلام سازمان بنادر، اقدامات حقوقی این نفتکش به اتمام رسیده است.

آقای ربیعی با بیان اینکه بر اساس نگاه دوستانه و چشم پوشی از خطا زمینه آزادی نفتکش انگلیسی فراهم شده است، گفت: روال اداری آن به اتمام رسیده است و نفتکش می‌تواند حرکت کند.

کشور ایران تنها نیست و با تحریم‌های آمریکا محصور نمی‌شود

آقای ربیعی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس آن را نمادی از ایستادگی ملت ایران برابر متجاوزان ذکر کرد و گفت: این هفته برای ما درس آموزی‌های زیادی دارد چراکه امروز صدام با سرنوشتی عبرت آموز از بین رفت، اما ملت ما نیرومندتر از همیشه پابرجا ماند.

وی افزود: امروز با دفاعی که مردم در جنگ تحمیلی انجام دادند بدخواهان جرات جسارت به ایران را ندارند، بدخواهان با یاد آن دفاع که ملت ایران انجام داد، جسارت تجاوز به این مرز و بوم را ندارند.

سخنگوی دولت، همچنین از مجاهدت‌های تمام ایثارگران، رزمندگان و ملت غیور ایران در هشت سال دفاع مقدس تقدیر کرد.

آقای ربیعی در ادامه گفت: با خدای خود پیمان مجدد می‌بندیم که از ارزش‌های انقلاب اسلامی، از تمامیت ارضی و از حقوق و کرامت ملت بزرگ ایران دفاع کنیم و همواره مثابه تمام ایثارگران دوران دفاع مقدس دفاع خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز هم دولت برابر تهاجم‌های مختلف آمریکا و سایر تجاوزگران ایستاده است، افزود: امروز دولت دفاع مقدس خود را در دو جبهه تعریف می‌کند، اول دفاع در برابر رفتار‌های ظالمانه‌ای که آمریکا رهبری می‌کند و قصد آن کوچک کردن سرزمین ایران است و وقیحانه هم آن را بیان می‌کند که ایران کشور بسیار بزرگی است و باید کوچک شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت برابر هر نوع تجاوز احتمالی دفاع و از آن پیشگیری می‌کند، ‏ افزود: دولت از سوی دیگر نیز از معیشت، مردم زندگی کارگران، دفاع از بازنشستگان، اقشار ضعیف و متوسط جامعه و همه آحاد جامعه، دفاع از کرامت‌های انسانی دفاع می‌کند.

آقای ربیعی همچنین با اشاره به اینکه ما آغازگر هیچ جنگی نبوده ایم، ولی دفاع کننده خوبی از سرزمینمان بوده ایم، افزود: هیچ گاه از سلاح‌های غیرمتعارف استفاده نکردیم و در همان زمان هم ارزش‌های انسانی را در برابر دشمن حفظ کردیم.

وی گفت: درس دیگری که دفاع مقدس برای امروز ما داشت این است که کشور‌های منطقه از دولت دفاع مقدس باید درس بگیرند که ما امروز در کنار برادران مسلمان عراقی خود هستیم و حتی با آن‌ها در برابر دشمن دیگری به اسم داعش در بازگرداندن امنیت و ثبات به کشورمان کمک کردیم.

سخنگوی دولت افزود: پیام دوران دفاع مقدس برای سایر کشور‌های منطقه هم این است که ایران اسلامی را نمی‌توان با ائتلاف‌هایی که بر پایه دوشیده شدن منابع و منافع ملت‌های منطقه است محدود کنید.

آقای ربیعی در ادامه گفت: تنها راه، همکاری و همراهی بین ملت‌های منطقه است و باید به بیگانگان دلخوش نکرد و ملت‌های منطقه می‌توانند در کنار هم مسایل خود را حل و فصل کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از این کنفرانس خبری به سفر امروز رئیس جمهور برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: آقای رئیس جمهور ابتدا تردید داشت که این سفر انجام شود آنچه که مسلم است این سفر انجام شد و دلیل آن هم برای احقاق حقوق ملت ایران و رساندن پیام کشورمان به مجامع جهانی و افکارعمومی دنیا و دستاورد‌هایی است که حداقل با ۱۳ ملاقات با سران کشور‌ها که تاکنون نهایی شده است صورت گرفت.

سخنگوی دولت به رفتار‌های غیرمنطقی امریکا با مقامات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: هرچند رفتار غیرمنطقی آمریکا که برخلاف همه قوانین و هنجار‌های بین المللی بود این سفر را با مشکل مواجه کرد، اما به اعتقاد ما رئیس جمهور در این سفر قادر خواهد بود که آنچه آمریکایی‌ها تصور می‌کنند صدای ایران را خاموش کنند و صدای ایران شنیده نشود، این صدا را مجدد در آنجا طنین انداز خواهند کرد.

آقای ربیعی افزود: از همان مقر سازمان ملل متحد منافع ملی ایران در ملاقات‌ها دنبال خواهد شد و قطعا هم منافع اقتصادی و هم منافع سیاسی و بین المللی را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

وی گفت: در این سفر رئیس جمهور، چندین دیدار با نخبگان، مدیران رسانه‌ای و اندیشکده‌های آمریکایی طرح ریزی شده که انجام خواهد داد و از این فرصت برای بیان دیدگاه‌های ملت ایران برای افکارعمومی امریکا هم استفاده خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: منطق جمهوری اسلامی ایران در برابر بی منطقی واشنگتن قطعا به تصویر کشیده خواهد شد.

آقای ربیعی گفت: رئیس جمهور قصد دارد در این سفر از این فرصت استثنایی برای نشان دادن اینکه ایران کشوری نیست که با تحریم‌های آمریکا محصور شود و انزوا برای ایران ایجاد شود و بتوانند ایران را انزواگرایانه برای سرنوشت ایران رقم بزنند، این اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: اکنون به اعتقاد ما ایالات متحده امریکا برخلاف آنچه که تصور می‌شد تنهاتر از همیشه است و این ایران است که حتما چه در میان سران کشور‌های اروپایی و چه در سایر کشور‌های منطقه و چه در افکارعمومی داخلی آمریکا، ایران تنها نیست.

سخنگوی دولت گفت: جبهه ضدایرانی هر روز ناکام‌تر شده هرچند روز به روز بر تحریم‌های ما از سوی دولت فعلی ایالات متحده افزوده می‌شود، اما به اعتقاد ما هم مقاومتمان رو به گسترش است و هم راهکار‌های ما برای مقاومت به سبک ایرانی در مقابل تحریم و ادامه زندگی بهتر برای ایرانیان نیز رو به جلو است.

آقای ربیعی ادامه داد: هم افکار عمومی دنیا و دوراندیشان سیاست بین الملل بیش از گذشته در کنار ایران هستند.

وی همچنین به طرح رئیس جمهور برای ارایه در سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود: طرح ائتلاف امید و صلح هرمز نیز ایده‌ای است که رئیس جمهور در مقابله با جنگ طلبی‌ها در این نشست ارایه خواهد داد.

سخنگوی دولت گفت: جزییات این طرح از سوی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل تشریح خواهد شد.

آقای ربیعی همچنین افزود: در این طرح ارایه ابتکار‌های دیپلماتیک مطرح خواهد شد.

وی گفت: هدف اصلی این طرح‌ها حل مشکلات منطقه و بازگشت ثبات و آرامش برای همه دنیا و منطقه و نشان دادن جدیت و اصرار ایران برای امنیت است.

سخنگوی دولت افزود: سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بیشتر از همیشه مخاطبان همدل و گوش‌های شنوایی را در صحن و حاشیه سازمان ملل خواهد داشت.

آقای ربیعی گفت: تامین امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان با جزییات بیشتری و برنامه برای همکاری‌های متقابل کشور‌های منطقه و تامین منافع همه مردم منطقه در این طرح تشریح خواهد شد.

وی با اشاره به اولین روز مهر و بازگشایی مدارس این روز را به تمامی دانش آموزان و معلمان تبریک گفت.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به نشست روز گذشته هیات دولت، افزود: در جلسه روز گذشته برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، آسیب شناسی‌های گذشته این وزارتخانه در هیات دولت صورت گرفت و اینکه دولت تا سال ۱۴۰۰ چه برنامه‌هایی برای آموزش و پرورش می‌تواند داشته باشند و چه زیرساخت‌هایی را برای آینده تامین کند در جلسه دیروز هیات دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آقای ربیعی گفت: انتخاب آقای حاجی میرزایی امید‌ها را برای تغییرات مثبت در این وزارتخانه بسیار مهم برای ما به همراه داشته است.

وی افزود: دیروز در جلسه هیات دولت اهتمام برای کمک به حل مسایل آموزش و پرورش، تامین تکلیف دستگاه‌های اقتصادی مثل سازمان برنامه و بودجه، همکاری‌های نهادی بین وزارتخانه‌های مختلف که با آموزش و پرورش هستند مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس جمهور وعده کردند که بعد از بازگشت از سفر در وزارتخانه آموزش و پرورش حضور خواهند داشت و جلسه‌ای را با شورای معاونین آموزش و پرورش برای بررسی مشکلات وزارت آموزش و پرورش خواهند داشت.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: نسبت یک به ۲۵ برای سهم معلمان و استخدام‌های آینده در وزارت آموزش و پرورش در جلسه روز گذشته هیات دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آقای ربیعی افزود: برای چگونگی استخدام برای افرادی که در این وزارتخانه هستند تصمیم گیری‌هایی را در آینده نزدیک از سوی دولت اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های مهم ما ارتقای مدارس دولتی است که بیش از ۸۵ درصد مدارس ما دولتی هستند و ما ضمن اینکه مخالفتی نداریم با مدارسی که با پول خود مردم اداره شوند، ولی شرط عدالت این است که ما مدارس دولتی را به سطح و اندازه‌ای برسانیم که هرکسی که در این مدارس تحصیل کند بتواند در یک سطح مناسبی رقابت کند.

سخنگوی دولت همچنین شادابی در مدارس، اهتمام به افزایش شان معلمان، ایجاد بازار کار برای فارغ التحصیلان مدارس و افزایش مهارت‌های اجتماعی و فنی بین دانش آموزان را از جمله موضوعاتی بود که در جلسه روز گذشته هیات دولت مورد تاکید قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.