×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نمایندگی و شعبه دو بانک ایرانی در روسیه تاسیس می‌شود/ ریسک و هزینه مبادلات مالی کاهش می‌یابد

محسن کریمی؛ معاون بین‌الملل بانک مرکزی در گفت‌وگو با ایبِنا از فعالیت دو بانک ایرانی برای تاسیس نمایندگی و شعبه در روسیه خبر داد و گفت: بانک VTB دومین بانک بزرگ روسیه است که بیشترین شعبه خارجی در میان بانک‌های روسیه را داراست و در حال افتتاح دفتر نمایندگی در تهران هستند.

وی ادامه داد: این بانک از ماه‌ها قبل به دنبال افزایش تعاملات بانکی با بانک‌های ایرانی بود که برهمین اساس ما از بانک مرکزی روسیه خواسته بودیم تا یک بانک را به عنوان بانک عامل همکاری بین بانک‌های مرکزی دو کشور معرفی کنند.

کریمی تصریح کرد: حجم فعالیت‌ها در حال افزایش بود تا اینکه چند ماه قبل به بانک مرکزی روسیه پیشنهاد دادیم در راستای توسعه روابط فی‌مابین نسبت به تاسیس دفتر نمایندگی در ایران و سپس شعبه بانکی در ایران اقدام کنند.

معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: این موضوع برای روس‌ها هم جذاب بود و بعد از انجام بررسی‌های لازم درخواست خود را به بانک مرکزی ایران دادند. طبق روال بررسی‌ها صورت گرفت و خوشبختانه در روز‌های گذشته هم تاییدات لازم برای تاسیس دفتر نمایندگی این بانک در تهران صادر شد که در حال افتتاح در ایران است.

وی افزود: هدف تاسیس دفتر نمایندگی بانک‌های هر کشوری در خارج از آن کشور عمدتا برای شناسایی فرصت‌های اقتصادی چه از جهت تجاری و چه سرمایه‌گذاری است؛ بنابراین تاسیس دفتر نمایندگی یک بانک روسی در ایران شروع خوبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور تلقی می‌شود.

کریمی اظهار کرد: هرچه روابط بانکی در چارچوب رسمی و شکل متعارف خود توسعه یابد؛ عملا باعث خواهد شد نقل و انتقالات وجوه از شیوه‌های غیررسمی و نامتعارف و بعضا پرریسک و پرهزینه خارج شده و وارد شیوه‌های رسمی و بانکی شود که متعارف و کم‌ریسک‌تر و کم‌هزینه‌تر برای آحاد اقتصادی و تجار دو کشور است.

معاون بین الملل بانک مرکزی اقدام جدید بانک روسی در ایران را موثر ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم بانک‌های دیگر روسیه نیز به این جریان بپیوندند که البته مذاکرات را از ماه‌ها پیش با آن‌ها آغاز کرده‌ایم.

وی همچنین از ترغیب دو بانک تجاری ایرانی در ماه‌های گذشته خبر داد و افزود: به این دو بانک توصیه کردیم اقدام مشابهی را در روسیه انجام بدهند و نسبت به تاسیس دفتر نمایندگی و سپس ایجاد شعبه برای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجاری و اقتصادی در کشور روسیه اقدام کنند. خوشبختانه اتفاقات خوبی هم در حال رخ دادن است و امیدواریم در آینده نزدیک خبر افتتاح دفتر نمایندگی و شعبه در روسیه را برای حداقل دو بانک تجاری ایرانی اعلام کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.