×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نهایی شدن چهار میلیارد دلار کنسرسیوم متشکل از بانک‌های کشور

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایسنا، سیداحسان خاندوزی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان به مشهد در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که دیدار وزیر امور خارجه با همتای چینی به عنوان نقطه شروع و نویدبخش است که در ماه آینده نه فقط در لایه کلیات بلکه در تفاهم‌های بلندمدت در حوزه بخشی نیز وارد انعقاد قراردادهایی می‌شویم، اظهار کرد: تا زمانی که تفاهم‌های بخشی شروع نشود، ثمرات تفاهمات ۲۵ ساله برای هیچ یک از دو طرف قطعی نخواهد بود؛ اراده سیاسی جدی دولت سیزدهم این است که در کنار آن بتوانیم با سایر شرکای راهبردی نیز وارد تعاملات بلندمدت شویم که ظرف دو تا سه سال آینده ثمرات آن را خواهیم دید.

وزیر اقتصاد گفت: به ثمر نشستن تفاهم ایران و چین فرآیندی است که در چند ماه اخیر دستگاه‌های مختلف درگیر آن بوده و جلسات متعددی در این باره در هر کدام از وزارتخانه‌ها در حوزه بخشی برگزار شده و اکنون در حال نهایی شدن است.

وزیر اقتصاد درباره پروژه‌ای که امروز انعقاد قرارداد آن صورت گرفت، اظهار کرد: در سال‌های اخیر برای تامین مالی پروژه‌های نفتی از محل منابع خارجی دچار مشکل و تنگنا بودیم اما اکنون نشان دادیم که روش تامین مالی پروژه‌های بزرگ و ملی از داخل کشور هم میسر و باب آن باز است و با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

خاندوزی با تاکید بر این‌که خط لوله امروز یکی از پروژه‌هایی است که به جهت تامین امنیت انرژی شرق کشور بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: از برکات حاشیه آن این است که از تردد روزانه ۱۰۰۰ تانکر در جاده‌های شرقی کشور کاسته می‌شود. همچنین مساله انتقال فرآورده ضابطه‌مند خواهد شد و فرصت قاچاق فرآورده نیز کاهش می‌یابد.

وزیر  با اعلام اینکه حدود چهار میلیارد دلار کنسرسیوم متشکل از بانک‌های سراسر کشور در حال نهایی شدن است اظهار امیدواری کرد که با این دست تعاملات کمک کنیم تا نظام بانکی کشور در پشتیبانی از تولید به ویژه پروژه‌های بزرگ و پیشران نقش ایفا کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.