×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نهنگ، آب‌های ونیز را متلاطم کرد + فیلم اختصاصی ایرنا

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به ونیز، پنجمین روز جشنواره ونیز، یکی از مهمترین روزهای دوره هفتاد و نهم این رویداد جهانی است.

تنها مستند بخش مسابقه این دوره، مستند ۲ ساعته آن همه زیبایی و خون‌ریزی است که لورا پویتراس (Laura Poitras) کارگردانی کرده است؛ کارگردانی که یک بار با مستندی که در مورد ادوارد اسنودن (Edward Snowden) ساخت، جایزه اسکار را به دست آورد.

فیلم بعدی این روز، بچه‌های دیگران، محصول سینمای فرانسه است که به جز ویرجینیا افیرا (Virginie Efira) بلژیکی، چهره شاخص دیگری ندارد. این فیلم یکی از گمنام‌ترین آثار بخش مسابقه است که باید دید در ادامه، چه واکنش‌هایی را برمی‌انگیزاند.

فیلم مونیکا Monica، به دلیل تیم بازیگری جذاب خود، دیگر اثر وسوسه‌انگیز ونیز امسال است. در این فیلم ۲ ساعته، بازیگرانی چون امیلی براونینگ (Emily Browning)، پاتریشا کلارکسون (Patricia Clarkson) و آدریانا بارازا (Adriana Barraza) بازی می‌کنند. کارگردان این فیلم، آندره پالائورو (Andrea Pallaoro) است که ونیز، ارادات ویژه ای به او دارد.

بی‌نهایت (L’Immensità) فیلم بعدی است که عمده شهرت آن به دلیل حضور پنه‌لوپه کروز (Penélope Cruz) در راس تیم بازیگری این فیلم است. کروز که سال گذشته جایزه بهترین بازیگر زن ونیز را گرفته، حالا در یک نقش متفاوت، در شمایل یک مادر دلسوز ظاهر شده است.

آخرین فیلم بخش مسابقه این روز، وسوسه‌انگیزترین فیلم ونیز ۲۰۲۲ است. نهنگ (The Whale) دارِن آرونوفسکی (Darren Aronofsky)، بازگشت کارگردان به گونه محبوب خود یعنی درام روان‌شناختی تلقی می‌شود. فیلمی که باید دید ناکامی‌های اخیر آرنوفسکی را پوشش می‌دهد یا هت‌تریک ناکامی کارگردان پس از فیلم‌های نوح و مادر محسوب می‌شود.

جشنواره ونیز ۲۰۲۲، تا ۱۹ شهریور ادامه دارد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.