×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نواختن زنگ معاملات بازار سرمایه گذاری حرفه ای در بورس تهران

به گزارش تجارت گردان به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در برنامه افتتاحیه از بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و تبریک سالروز تولد حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت : امیدوارم بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای آغازی برای تسریع و رونق بیشتر نظام تامین مالی از بازار سرمایه و بورس تهران باشد.

وی گفت: بورس تهران طی دو سال گذشته به طور جدی در صدد راه اندازی بازار سرمایه گذاری حرفه ای بود و حمایت سازمان بورس و هیات مدیره شرکت بورس تهران در ایجاد این بازار نقش به سزایی ایفا کرد و امیدوارم با این رخداد، سهم حداقلی در رونق بیش از پیش نظام تامین مالی در بازار سرمایه داشته باشیم.

مدیر عامل بورس تهران خاطرنشان کرد: زمستان سال قبل در سفر استانی به کرمانشاه، جلسات متعددی برگزار و اهدافی مطرح شد که با پیگیری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس تهران و مدیرعامل سوخت سبز این مهم رقم خورد، به این معنی که تمام ذینفعان بدون هیچ دستوری تمایل داشتند این پروژه به سرانجام برسد.

گودرزی با بیان اینکه تامین مالی های گسترده‌ای در بازار سرمایه رخ داده، اما این تامین مالی جنس متفاوتی دارد و فعالان به این بازار جدید اعتماد کرده‌اند، اظهار داشت: روزی که پذیره‌نویسی پروژه سوخت سبز آغاز شد دغدغه هایی وجود داشت اما تعداد زیادی از فعالان بازار به این نوع تامین مالی چراغ سبز نشان دادند و با اعتماد به متولیان بازار سرمایه و سازمان گسترش و نوسازی از پروژه مذکور حمایت کردند. امید می‌رود مجریان این پروژه قدر این اعتماد را بدانند و مدیران با عملکرد و بهره وری بالای خود، پاسخ مناسبی به اعتماد بازار سرمایه بدهند.

مدیرعامل بورس تهران جذب دو هزار میلیارد تومانی در دو روز را بسیار مایه مباهات بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: ۵۰ درصد خرید را حقوقی‌ها انجام دادند و ۵۰ درصد آن را حقیقی ها رقم زدند. یکی از الزامات اساسی که می‌تواند موجب تقویت بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و موفقیت در آینده شود این است که همه قدردان اعتماد مردم باشیم و با عملکرد مدیران و تحقق پروژه پاسخگو باشیم.

گودرزی تاکید کرد: بورس کالا بهترین بازار برای فروش محصولات است و سال ها نیز این موضوع را ثابت کرده است . از این رو بهترین گزینه عرضه محصولات سوخت سبز (بیواتانول) در بورس کالا و بورس انرژی و بر مبنای نظام قیمت گذاری شفاف است.

وی افزود: امید می‌رود بعد از ورود محصولات این شرکت به بازار سرمایه، شاهد استمرار معاملات در بورس کالا و بورس انرژی باشیم و نظام حکمرانی اقتصادی کشور بپذیرد که بورس کالا بهترین بازار برای تعیین قیمت است. چون اگر غیر از این اتفاق بیفتد تمام سلسله زحماتی که برای ایجاد این بازار و تامین مالی از طریق شرکت های سهامی عام پروژه شروع شده، به سرانجام نخواهد رسید.

مدیرعامل بورس تهران در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدوار هستیم که یک روز بلوغ این بازار را جشن بگیریم و شاهد تامین مالی چند ده همتی این بازار برای شرکت های متعدد باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.