×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نوزدهمین شماره ماهنامه تازه‌های بیمه ایران و جهان به موضوع همایش ملی بیمه و توسعه اختصاص یافت

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، دیجیتال‌سازی فرایند بیمه از سال‌ها قبل در دستور کار صنعت بیمه جهان بوده اما اکنون سرعت اجرای آن به دلیل همه‌گیری و تغییر چشم‌اندازها قوت گرفته است.
همه‌گیری کرونا این نکته را بـه همگان آموخت کـه آنچـه در بخشـی از جهـان اتفـاق می‌افتـد می‌تواند بـر ۸/۷ میلیـارد جمعیـت کـره زمیـن اثر بگـذارد. علـل انسـانی تغیـرات اقلیـم مانند اسـتفاده از سـوخت‌های فسـیلی و جنگل‌زدایـی نیـز نمونه‌هـای فاجعه‌آمیـز دیگـری از اثرگـذاری در مقیـاس جهانـی اسـت. بنابرایـن، بایـد حساسـیت‌های بیشـتری در برنامه‌هـای محیط‌زیسـتی، اجتماعـی و حاکمیتی شرکت‌ها لحاظ شود تا در کنار دیجیتال‌سـازی و کاهـش هزینه‌هـا، بـه مسـئولیت‌های اجتماعـی خـود نیـز بپردازنـد. هم‌اکنـون، ایـن موضـوع در دسـتور کار آکسـا، مونیـخ‌ری و بسـیاری از شـرکت‌های بـزرگ جهانـی قـرار دارد.
بر این اساس در نوزدهمین شـماره ماهنامـه الکترونیکی تازه‌هـای بیمه ایران و جهان، به «چگونگی دگرگونی صنعت بیمه توسط برترین روندهای فن‌آوری» ، «کارآفرینی دیجیتالی و نقش حمایتی بیمه» ، «نوین‌سازی توسعه محصولات بیمه‌ای» و «تغییر اقلیم و ریسک‌های ثبات مالی» پرداختـه شده است.

در بخش اخبار تازه به «نقش مهم وجوه اوراق بهادار بیمه‌ای در مجموع پوشش‌های بیمه‌ای» پرداخته شده و بخـش بینش‌هـای تـازه، مطالبـی درباره زنجیـره بلوکی و اندیشـه نو در پس محصولات پارامتریک ارائه می‌دهد.
مخاطبان این شماره در بخش یک معرفی تازه و یک مفهوم تازه به ترتیب با «چت‌بات استارت‌آپی کوین‌شورد که به منظور ایجاد مانع در برابر کلاهبرداران و پشتیبانی برخط از خریداران راه‌اندازی شده» و «مقدار خالص در معرض ریسک» آشنا خواهند شد. بخش شخصیت برجسته علمی نیز به معرفی پرفسور جیمز گاروِن؛ استاد مالی و بیمه در دانشگاه بیلور اختصاص یافته است.
در نوزدهمین شماره ماهنامه تازه‌ها دو کتاب با عنوان «بازخوانی شمول مالی: بررسی اشکالات نظام مالی رسمی» و  «تسلط دیجیتالی: درک اصول پایه هوش مصنوعی، فن‌آوری زنجیره بلوکی، محاسبات کوانتومی و کاربدهای آن در تحول دیجیتال» معرفی گردیده است.
علاقه‌مندان با مراجعه به بخش «نشریات و کتاب» وب‌سایت پژوهشکده بیمه یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4965/Articles/view/14651/1539/ می‌توانند نوزدهمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان را مشاهده و دریافت نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.