×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نوسان قیمت به خاطر تصمیم اوپک پلاس/ قیمت نفت دوباره افزایشی شد

به گزارش خبرنگار مهر قیمت نفت در یک هفته گذشته شاهد روند نوسانی بود به طوری که پس از نشست مورد انتظار اوپک پلاس و افزایش اندک تولید روند کاهشی گرفت ولی یک روز بعد از اعلام این خبر دوباره قیمت نفت افزایشی شد.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به بالای ۱۱۸ دلار رسید و به رشد هفتگی ۳.۳ درصدی دست یافت، در حالی که نفت خام برنت معاملات روز جمعه را با ۳.۷۴ دلار یا ۳.۱۸ درصد افزایش، با ۱۲۱.۳۵ دلار به پایان رساند.

روز پنجشنبه، ائتلاف اوپک پلاس با افزایش تولید در ماه‌های جولای و آگوست موافقت کرد. بر اساس گزارشی که آژانس خبری بلومبرگ منتشر کرد در همان زمان، رشد اقتصادی در آمریکا افزایش یافته است که تقاضا برای نفت خام و محصولات پالایش شده را افزایش می‌دهد.

روز پنجشنبه، اوپک پلاس با افزایش تولید ۶۴۸۰۰۰ بشکه در روز برای ماه‌های جولای و آگوست موافقت کرد که حدود ۵۰ درصد بیشتر از افزایش تولید در ماه‌های اخیر است. این بدان معناست که این گروه علاوه بر افزایش‌هایی که قبلاً روی آن توافق شده بود، تقریباً ۴۰۰۰۰۰ بشکه در روز نفت خام در این دو ماه اضافه خواهد کرد.

با این حال، تردیدها وجود دارد که برخی از کشورهای ائتلاف به طور کامل به افزایش‌های تعهد شده احترام بگذارند. سیتی گروپ در یادداشتی اعلام کرد که تصمیم اوپک پلاس می‌تواند در عمل به معنای ۱۳۲۰۰۰ بشکه در روز تولید اضافی واقعی از عربستان سعودی، امارات، کویت و عراق باشد.

وی افزود که قیمت‌ها در هفته گذشته افزایش یافت زیرا اتحادیه اروپا با تحریم نفت روسیه موافقت کرد، قرنطینه‌های چین برداشته شد و فصل رانندگی تابستانی در ایالات متحده آغاز شد. نفت در سال جاری به دلیل بازگشت مجدد تقاضا به دلیل لغو محدودیت‌های کرونا توسط کشورها افزایش یافته است، در حالی که حمله روسیه به اوکراین باعث کاهش عرضه یکی از سه تولیدکننده بزرگ جهان و افزایش احتمالی مصرف در چین، واردکننده شماره یک نفت خام شده است.، اکنون تهدید می‌کند که فشار بیشتری را افزایش دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.