×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نکونام: خیلی‌ها لیاقت حضور در تیم ملی را ندارند/ روزی در اوساسانا مربیگری خواهم کرد

به گزارش ایسنا، جواد نکونام در نشست خبری بعد از بازی چهارشنبه شب تیمش مقابل گل گهر که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، اظهارکرد: تیم ما از یک تورنمنت خیلی سنگین آمده است؛ در عربستان شش بازی سنگین مقابل تیم های با کیفیت آسیا در هوای گرم و با رطوبت بالا داشتیم. در آن مسابقات خیلی انرژی گذاشتیم تا صعود کنیم که این  مهم نیز رقم خورد. 

وی بیان کرد: امشب هم می دانستیم هر چه از بازی بگذرد، شرایط برای ما سخت تر می شود. نیاز به نیرو داریم و متاسفانه کولیبالی را در عربستان، روز گذشته در تمرین کوشکی و امروز هم آبشک را از دست دادیم و این نشان می دهد در این تورنمنت سخت و سنگین چه فشاری روی بازیکنان است. سال گذشته هم همین اتفاق برای ما افتاد. من به ای‌اف‌سی هم اعتراض داشتم زیرا هر سه روز بازی کردن بازیکن را از بین می‌برد و بازیکن اگر استراحت و تغذیه خوب نداشته باشد، مصدوم می شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: بازی امشب سخت و جاندار بود و می دانستیم بازی درگیرانه خواهد بود. باتوجه به نفرات زیادی گه گل گهر دارد و بازیکنانی که در این سه سال خریده اند و هزینه ای که کرده اند، پیش بینی بازی سخت را داشتیم. با توجه به این که تیمم بعد از بازی های آسیایی استراحت نداشت شرایط برای ما سخت بود. ما تنها روی ریکاوری و آمادگی ذهنی بازیکنان کار کردیم تا آماده بازی شوند. تیم سیرجان از نظر بازی مستقیم و ضربات مستقیم واقعا تیم قابل احترام است اما یک موقعیت و شانسی هم به تیم سیرجان ندادیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم می توانستیم زودتر به گل برسیم و بعد از گلی که زدیم باید گل دوم را هم را وارد دروازه گل گهر می‌کردیم و کار را تمام می کردیم اما استفاده نکردیم. در یک صحنه سه بازیکن ما در موقعیت صد درصدی گلزنی بودند که مکث و تعارف کردند که این هم به خستگی بازیکنانم برمی‌گردد. بعد هم روی یک توپ کاملا اتفاقی گل تساوی را خوردیم. به بازیکنانم که بعد از بازی های پرفشار آسیایی امشب جانانه مبارزه کردند خسته نباشید می‌گویم.

نکونام عنوان کرد: از هواداران تیمم ممنونم. امشب بعد از ۲ سال سنگ تمام گذاشتند. جای آن ها در جشن ها، قهرمانی ها و صعودمان در آسیا خالی بود. امیدوارم پلی آف آسیا رفت و برگشت باشد که از حضور هوادارانمان در این جا بهره ببریم. آنها نیروی اضافی به ما دادند و اگر امشب نبودند، نبودشان به ما ضربه می زد.

وی گفت: خستگی بازیکنانم تا پایان لیگ ادامه دارد و ما فقط باید ریکاوری کنیم و تیم را شاداب نگه داریم تا بتوانیم بهتریم جایگاه را داشته باشیم. رقیب های مستقیم ما در لیگ مشخص هستند. گل گهر رقیب مستقیم ما بود که در رفت و برگشت چهار امتیاز از این تیم گرفتیم. اگر امشب هم خسته نبودیم عملکرمان بهتر بود اما باز هم می گویم مقابل تیم خوب و پرمهره سیرجان توانستیم یک بازی خوب انجام دهیم. تیم خوبی است و ما را به چالش کشید و البته بازیکنان من هم سنگ تمام گذاشتند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در ادامه گفت: من الان باید در مورد یکسری مسائل فوتبال صحبت کنم و اگر این کار را نکنم افراد دیگری هم انجام نمی دهند. نگاه به مطبوعات هم ندارم که بخواهم برای خوشی کسی صحبت کنم. خیلی ها لیاقت حضور در تیم ملی را دارند اما نیستند و خیلی ها هم لیاقت ندارند اما در تیم ملی هستند. این اتفاق نباید در فوتبال ملی بیفتد. از سال ۱۳۸۷ در تیم ملی بودم و بچه بودم بازی می کردم. همیشه به این صورت بود که هفت نفر از استقلال و هفت نفر از پرسپولیس و بقیه لژیونرها و یک نفر هم جواد نکونام که ۱۸ سالم بود یا مجید بصیرت به تیم ملی می آمدند. به هر حال یکی دو نفر از کل لیگ به تیم ملی می آمدند. در اردوی تیم ملی در آمریکا، نصف نصف از استقلال و پرسپولیس و جواد نکونام از کل لیگ بود. در آن زمان ارتباطات نقش داشت اما من هم بازی می کردم و امیدوارم به زمان ارتباطات برنگردیم چون فوتبال ایران متعلق به مردم ایران و فوتبالیست هایی است که زحمت می کشند و این طور نباشد بازیکن هایی که در قراردادشان آپشن دارند به تیم ملی دعوت شوند، فقط یک اردو دعوت شوند. نیاز است که صحبت کنم و بدانند که ما و مردم آگاه هستیم و فوتبالیست ها و خیلی از مربیان ما هم می دانند و کسی هم برای خوشی کسی حرف نزند و منافع ملی درمیان است و من به خاطر  تیم ملی کشور که به من اعتبار و شخصیت می دهد وظیفه دارم اگر جایی اشتباه می شود صحبت کنم.

نکونام عنوان کرد: تیم ملی به جام جهانی صعود کرده است و بهترین تیم تاریخ فوتبال را داریم و به خود آقای اسکوچیچ هم تبریک گفتم. الان هم می گویم که تیم ما باید جای شایسته ها باشد. تیم فولادخوزستان پارسال قهرمان جام حذفی شد و بهترین عملکرد را داشتیم و بعد آخر فصل ۵ بازیکن ما را به اردوی تیم ملی بردند که بعد بگویند خداحافظ. امسال هم در آسیا خوب نتیجه گرفتیم و در سوپر کاپ قهرمان شدیم و الان هم چهارم جدول هستیم. اگر چه در جدول ما را پنجم می گذارند و به بازی رو در رو نگاه نمی کنند. این که با فوتبال خوزستان و فولاد مشکل دارند، بماند ولی این جا باید حرف حق بزنیم و حداقل سه بازیکن ما باید به تیم ملی بروند. اسم نمی برم چون همه بازیکن های من تلاش می کنند. با وحید هاشمیان هم که دوست و همبازی من است هر موقع صحبت می کنم، نظرم را می گویم و این که کدام بازیکن را انتخاب کنند برعهده مربی تیم ملی می گذارم.

وی بیان کرد: اکنون توقع ما این است با رشدی که بازیکنانم داشته اند حداقل حق آن ها این است که به تیم ملی بروند و دو سه بازیکن در تیم داشته باشیم. چه کسی در فوتبال ایران بهتر از بازیکنان من است. اما بدانید حق به حق دار می رسد. کیفیت بازیکن هایی که خارج از ایران و در تیم های اروپایی بازی می کنند، بالا است و دو سه بازیکن ایرانی هم که تعدادشان انگشت شمار است، کمیفیت شان بالاتر است و من متوجه ام اما فرق سایر بازیکنان ایرانی ۱۰ درصد است. باید ببینیم از فوتبال چه می خواهیم. ما قرار نیست در جام جهانی صعود کنیم ولی قرار است برای جام ملت های آسیا برنامه ریزی کنیم که تیم مان نتیجه بگیرد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: ما صعود هم کنیم اتفاقی نمی افتد و باید برنامه ریزی داشته باشیم که از فوتبال و آینده فوتبال چه می خواهیم. صعود کنیم افتخار بزرگی است اما باید برای جام ملت های آسیا برنامه ریزی کنیم و هدف ما آن جا است و مدعی هستیم. در جام جهانی بازی ها سخت است و برای بازیکنان تجربه است. امیدوارم تدارک خوبی ببینیم و با بازی های دوستانه عالی آماده مسابقات شویم.

وی همچنین در باره داوری بازی امشب، خاطر نشان کرد: بازی سنگین بود اما آقای همرنگ خیلی خوب قضاوت کرد و از او تشکر می کنم.

نکونام درباره این که پیشنهادی هم از تیم اوساسانا برای مربیگری در این تیم دارید؟ گفت: من باید در این جا خوب کار کنم و نتیجه بگیرم. روزی در اوساسانا مربیگری خواهم کرد و نوبت من هم می شوم اما باید لیاقتم را این جا نشان دهم.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.