×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نگاهی به روند معاملات بورس در هفته پایانی بهمن

تجارت گردان | نگاهی به روند معاملات بورس در هفته پایانی بهمن

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایرنا، در چهار روز معاملات هفته‌ جاری، شاخص بورس ۱۹ هزار و ۶۷۵ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۳ بهمن) با عدد ۴۵۹ هزار و ۷۹ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۳ بهمن ماه) به عدد ۴۷۸ هزار و ۷۵۴ واحد رسید. شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۵۵۵ هزار و ۷۳۴ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۵۷۹ هزار و ۶۷۴ واحد رسید و افزایش ۲۳ هزار و ۹۴۰ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۱۴۸ هزار و ۹۳۰ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۱۵۵ هزار و ۶۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۹۹ هزار و ۳۲۶ واحد به عدد ۱۰۳ هزار و ۷۵۷ واحد رسید. در چهار روز معاملاتی این هفته بازار سرمایه نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، ایران خودرو، سایپا و پالایش نفت اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت بانک ها، شیمیایی، فلزات اساسی، خودرویی‌ها، انبوه سازی، مواد دارویی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، بیمه و بازنشسته، چند رشته ای صنعتی، رایانه، کانی‌های فلزی، سیمان، کانی‌های غیرفلزی، تامین آب، برق و گاز با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

 هفته‌ گذشته بانک‌ها و موسسات اعتباری، فلزات اساسی، کانی‌های فلزی، شیمیایی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، خودرو و قطعات، فرآورده‌های نفتی، مواد دارویی، سرمایه‌گذاری‌ها، حمل و نقل، سیمان، آهک و گچ، صنایع غذایی به جز قند و شکر، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، بیمه و بازنشستگی، محصولات فلزی و دارویی نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند. همچنین شیمیایی، فلزات اساسی، بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، کانه های فلزی، فرآورده های نفتی، انبوه سازی املاک و مستغلات، مواد دارویی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، سرمایه گذاری ها، سیمان، آهک و گچ، صنایع غذایی به جز قند و شکر، دارویی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، واسطه گری‌های مالی و پولی، بیمه و بازنشستگی، عرضه برق، گاز، بخار، بخار و آب گرم، محصولات کاغذی و محصولات فلزی و فنی و مهندسی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.