×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نگاه مثبت دولت سیزدهم، موجب افزایش رونق اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده است

به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا، حجت الله عبدالملکی روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه در مشهد افزود: مناطق هفتگانه آزاد کشور سال گذشته ۲۳ هزار میلیارد تومان صادرات داشته اند و در سه ماه نخست سال جاری نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان مبادلات تجاری را به ثبت رسانده اند.

عبدالملکی با اشاره به تصویب ۷۰۰ بسته اقتصادی سرمایه گذاری صادراتی مناطق آزاد عنوان کرد: این بسته‌های اقتصادی و امتیازات در نظر گرفته شده با هدف مشارکت سرمایه گذاری ایرانی های خارج از کشور و تجار کشورهای همسایه است.

وی خاطرنشان کرد: رفع موانع صادرات، حذف برخی قوانین دست و پا گیر و تغییر در مالیات ارزش افزوده و برخی معافیت های مالیاتی از جمله مهمترین مواردی است که در این بسته های اقتصادی به آنان توجه ویژه شده است.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: این بسته های اقتصادی در خصوص حمایت از طرح ۳۰ هزار میلیارد تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی است که به طور میانگین برای هر منطقه آزاد ۱۰۰ بسته در نظر گرفته شده است.

عبدالملکی گفت: اقتصاد ایران اکنون با عبور از بحران تحریم ها خود را به یک ثبات در حوزه بین المللی رسانده است و فضا برای فعالیت سرمایه گذاران داخلی و بین المللی بیش از پیش فراهم شده است.

وی عنوان کرد: ایران سرزمین ناشناخته سرمایه گذاری در دنیا است، چراکه با وجود هزینه های تولید اقتصادی پایین، زیر ساخت های بسیار مطلوب، انرژی ارزان و حمل و نقل مناسب هنوز برای دنیا معرفی نشده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بیان کرد: در بسته های اقتصادی ارائه شده، توجیه و معرفی زیرساختهای اقتصادی مناطق، تامین زیرساختهای پروژه ها از جمله زمین، آب، برق و گاز و مجوزهای بی نام برای هر پروژه در اختیار فعالان اقتصادی متقاضی قرار می گیرد.

عبدالملکی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی مناطق آزاد عنوان کرد: این مناطق در حوزه فعالیت های اقتصادی، نگاه ملی دارند نه منطقه ای. از سوی دیگر این مناطق گام بزرگی در مسیر صادرات غیر نفتی دارند و ۳۰ درصد صادرات کشور از این مبادی انجام می شود.

وی اضافه کرد: عدم توانایی در معرفی و حضور فعال در بازارهای بین المللی از مهمترین چالش صادر کنندگان است که با ارائه بسته های پیشنهادی تلاش می شود، این دغدغه ها برطرف شود.

قشم، انزلی، چابهار، کیش، ماکو، ارس و اروند هفت منطقه آزاد کشور است. روز گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور از ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان در تهران رونمایی شد.

دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز با حضور مناطق آزاد هفتگانه و مناطق ویژه اقتصادی نمین، پارسیان، سرخس، دوغارون، بیرجند، سلفچگان، دامغان، سبزوار و یزد در نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.