×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
هدایت سرمایه به تولید با ابزارهای بازار سرمایه

تجارت گردان | هدایت سرمایه به تولید با ابزارهای بازار سرمایه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، کامران ندری در گفتگو با برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به اینکه رشد نقدینگی امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر شده است، گفت: دو عامل اصلی “کسر بودجه” و استفاده دولت از منابع بانک مرکزی همچنین بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی عوامل اصلی رشد نقدینگی در کشور است.

این کارشناس مسائل پولی و بانکی با بیان اینکه افزایش نقدینگی‌ها اجتناب ناپذیر است درباره عوامل اصلی ایجاد تورم در اقتصاد کشور افزود: اگر ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی تامین شود، با محاسبه ضریب هفت، رشد نقدینگی در اقتصاد کشور به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس نیز در این برنامه گفت: بازار سرمایه تاسیس نهادهای مالی را برای بخش‌های تولیدی کشور تدارک می‌بیند.

وی با اشاره به تاسیس شرکت‌های سهامی عام، اوراق بدهی و عرضه‌های اولیه بورس و فرابورس گفت: تا آخر آذر امسال این نهادها توانسته اند ۱۲۹ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه کنند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس ابراز داشت: بورس با ابزارهایی که دارد می‌تواند سرمایه‌ها را به بازار سرمایه و تولید هدایت کند.

بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه نیز تصریح کرد: به علت اینکه بازار سرمایه از رونق خوبی برخوردار شده است، سرمایه‌های جدید به سمت بازار سرمایه وارد می‌شود که منجر به افزایش سرمایه شرکت‌ها می‌شود؛ لذا امیدواریم شرکت‌ها از این افزایش سرمایه در افزایش تولید استفاده کنند.

خدارحمی به داشتن بازار ثانویه پر رونق تاکید کرد و گفت: راهکارهای سازمان بورس برای جذب نقدینگی‌های سرگردان موثر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.