×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
هدف‌گذاری تولید ۱۰ هزار دستگاه خودروی تجاری و سنگین در ایران خودرو

تجارت گردان | هدف‌گذاری تولید ۱۰ هزار دستگاه خودروی تجاری و سنگین در ایران خودرو

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، «فرشاد مقیمی» امروز (شنبه) در حاشیه آیین امضای قرارداد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران در محل شرکت ایران خودرو دیزل در جمع خبرنگاران، افزود: سال گذشته در مجموع دو هزار و ۲۳۶ دستگاه خودروی سنگین در ایران خودرو دیزل تولید شد، اما سالیانه پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه ظرفیت برای اتوبوس سازی در این مجموعه وجود دارد.

 وی بیان داشت: امروز تولید و تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای شهرداری تهران مورد تفاهم قرار گرفت، همچنین قرارداد تامین ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس به امضا رسید که تحویل‌دهی آنها از حدود یک ماه دیگر به شهرداری آغاز می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تحویل این خودروها پنج ماهه در نظر گرفته شده که از ماهیانه ۱۰ دستگاه خودرو از هر مدل آغاز شده و تا ۵۰ دستگاه در ماه پایانی ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل ایران خودرو از آمادگی این گروه خودروسازی برای تامین و تولید اتوبوس برقی برای شهرداری تهران خبر داد و گفت: اتوبوس‌هایی که امروز تامین و تولید آنها تفاهم شده از استاندارد دست‌کم یورو ۴ و در مدل های گازسوز یورو ۶ برخوردار خواهند بود.

وی ادامه داد: داخلی سازی ۶۲ قطعه از اجزا و قطعات خودروهای یادشده در دستور کار خواهد بود.

مقیمی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا امروز ۶ درصد رشد تولید در ایران خودرو نسبت به سال گذشته محقق شده و با این قرارداد توفیقات بیشتری در جهش تولید شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: داخلی‌سازی قطعات شامل اجزا و قطعات موتوری، محوری و تریم داخلی خودروها است.

مقیمی همچنین از برنامه‌ریزی برای بازسازی اتوبوس‌ها برای شهرداری تهران و دیگر شهرداری‌های کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی قرار داده شده که ۱۶ دستگاه آن تحویل شده است.

اعتبار هزار میلیارد تومانی برای بازسازی اتوبوس‌های تهران

‌ همچنین در حاشیه این مراسم، شهردار تهران نیز در جمع خبرنگاران گفت: تهران حدود سه هزار دستگاه اتوبوس کمبود دارد که اکنون نیز برای تامین آنها دیر شده است.

«پیروز حناچی» خاطرنشان کرد: برای بازسازی اتوبوس‌ها نیز در این تفاهمنامه پیش بینی‌هایی به عمل آمده و دولت یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی اتوبوس های تهران اختصاص داده است.

وی گفت: امکان بازسازی کامل هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد که بخشی از آن در ایران خودرو دیزل انجام خواهد شد.

 حناچی تاکید کرد: اگر این اقدامات و تفاهم‌ها به نتیجه برسد در شرایط کنونی از تامین اتوبوس از طریق تولید داخل حمایت بیشتری خواهیم کرد و گزینه واردات در دستور کار نخواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.