×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
هدف آوا قرارگرفتن در میان ۵ صندوق ETF با بیشترین بازدهی

تجارت گردان | هدف آوا قرارگرفتن در میان ۵ صندوق ETF با بیشترین بازدهی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، شهاب‌الدین ادیب مهر، عضو تیم مدیران صندوق سرمایه‌گذاری آوای معیار به سرمایه‌گذاران پیشنهاد کرد که از طریق خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ریسک‌‌ها را به حداقل برسانند و در عین حال از مزایای بازار سرمایه بهره‌مند شوند چرا که با متنوع‌سازی در صندوق‌ها، ریسک سرمایه‌گذاری کاهش پیدا می‌کند.

ادیب‌ مهر در مورد حد نصاب‌های سرمایه‌گذاری صندوق آوای معیار، اظهار کرد: طبق اساسنامه صندوق آوا، حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های این صندوق باید در سهام پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران و بازار اول و دوم فرابورس ایران و سهام قابل معامله در بازار پایه فرابورس ایران سرمایه‌گذاری شود.

به گفته او سایر دارایی‌های صندوق نیز در مواردی همچون حق تقدم خرید سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیر از اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده کالایی، اوراق مشارکت، اوراق صکوک، اوراق بهادار رهنی و گواهی‌های سپرده منتشره توسط بانک‌ها یا مؤسسات مالی اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری خواهد شد.

عضو هیات‌مدیره مشاور سرمایه‌گذاری معیار، چشم‌انداز صندوق آوا را کسب بازدهی متناسب با بازدهی شاخص کل، قرارگرفتن در میان ۵ صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله سهامی با بیشترین بازدهی، تنوع‌بخشی مناسب و مدیریت ریسک اعلام کرد.

ادیب مهر همچنین نقدشوندگی صندوق آوای معیار را از نکات حائز اهمیت برای سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: بازارگردانی آوا، توسط صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی معیار انجام می‌شود که هر دو جزو مجموعه معیار به شمار می‌آیند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی مجموعه مشاوره سرمایه‌گذاری معیار که از سال ۹۴ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، پرداخت و افزود: حوزه‌های اصلی فعالیت معیار شامل مشاوره سرمایه‌گذاری، سبدگردانی و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مشاوره پذیرش و ارائه خدمات مالی شرکتی می‌شود.

به گفته ادیب مهر، ارزش دارایی‌های تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار تحت قالب قراردادهای سبدگردانی در سال‌های اخیر همواره صعودی بوده و در حال حاضر صرفا دارایی‌های تحت مدیریت سبدگردانی معیار به جز دارایی‌های مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری به حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

عضو هیات‌مدیره مشاور سرمایه‌گذاری معیار با اشاره به اینکه این مجموعه علاوه بر صندوق آوای معیار دو صندوق سرمایه‌گذاری توازن معیار و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی معیار را تحت مدیریت خود دارد، اعلام کرد: ارزش دارایی‌های صندوق توازن معیار که آبان‌ماه ۹۸ در فرابورس پذیره‌نویسی شد به ۴۳۱ میلیارد تومان رسیده که با وجود اینکه نرخ پیش‌بینی سود این صندوق ۱۸ درصد سالانه بوده، متوسط نرخ محقق شده تقسیم سود آن به ۲۶ درصد رسیده است.

به گفته او همچنین صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی معیار که از مهرماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، با دارایی تحت مدیریت ۱۳۰ میلیارد تومانی، بازارگردان نمادهای بترانس، خکرمان، حآسا، شجم و دمعیار را بر عهده دارد و قرار است بازارگردانی صندوق آوای معیار را نیز بر عهده بگیرد.

  1. امانوئل

    مدیران پرادعا صندوق لااقل ارزش اسمی سهم حفظ کنید سود پیش کش

    قیمت پذیره نویسی ۱۰۰۰تومان قیمت الان ۷۷۵ تومان علی برکت الله

    در میان ۵ صندوقetf از آخر اولین

  2. قادر ارامی

    این صندوق الان باید ۲۰۰۰هزار بود چرا هنوز تو کف مونده.

  3. امیر

    حتما باید تو اصلاح بازار باز بشه یا شما هم دارین از این اب گل الود ماهی میگیرین

  4. فرزانه

    خدا لعنت کنه اونی که نظر داد صندوق سرمایه گذاری بخرن. یک ماهه پولم تو سامانه موند آخرش امروز با منفی باز شد. یعنی از ۹۵۵۵ هم کمتر . فکر کردم پولم ۲ برابر میشه ۲۰۰۰۰. مردمو گول میزنن برا سرمایه گذاری بعد که باز شد حتی از اصل پولی که گذاشته شد کمتر سد. این یعنی دزدی. حرومه من راضی نیستم

  5. سعید

    چرا اطلاع رسانی نمیکنید کی قابل معامله است

  6. حسین قابل نژاد

    پس کی قابل معامله میشه این آوا، نزدیکه ۱ماهه خریدیم و فعلا خبری نیست،

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.