×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هدف «شمس آذر» صعود به لیگ برتر است/ مدیرعاملی وفادار داریم

شمس آذر قزوین که دومین فصل حضور در لیگ یک فوتبال کشور را تجربه می‌کند، در فصل جاری این رقابت‌ها متفاوت ظاهر شده است، عملکرد مثبت و با برنامه که منجر شده این تیم حریف خطرناک و قابل احترامی برای رقبا باشد. شمس آذر یک مشخصه بارز هم دارد، همدلی که نقش اصلی را در موفقیت این تیم بازی می‌کند؛ وجود یک مدیرعامل فوتبالی موفق، اعضای هیئت‌مدیره همراه و نیز سرمربی متعصب و کاربلد و از همه مهمتر بازیکنان همدل که همه برای یک هدف یعنی تلاش تا رسیدن به لیگ برتر کنار هم جمع شده‌اند، شمس آذر مقتدری را ساخته است.

رئیس هیئت مدیره این باشگاه نیز معتقد است همه اعضای این مجموعه ورزشی مانند یک خانواده در کنار هم، همدل و وفادار کار می‌کنند تا هدف نهایی یعنی رسیدن به لیگ برتر محقق شود. در ادامه گفت‌وگوی ایسنا را با رئیس هیئت مدیره باشگاه شمس آذر می‌خوانید.

مهرزاد نجفیان در ابتدا در خصوص سرمایه‌گذاری باشگاه برای حضور موفق در لیگ یک کشور، گفت: باشگاه شمس آذر از فصل گذشته با خرید امتیاز «بادران» وارد لیگ یک کشور شد. در فصل اول طبیعتاً کمی کم‌تجربه و در انتخاب نیروها با مشکل مواجه بودیم و در نهایت با قرار گرفتن در رده نهم جدول به کار خود پایان دادیم اما امسال مبنای برنامه و هدفمان صعود به لیگ برتر است. ضمن این که اعتقادمان بر این بود باید شرایط لازم برای رسیدن به این مهم از جذب بازیکنان خوب و سرمربی باهوش گرفته تا فراهم کردن شرایط سخت افزاری و سایر موارد مهیا شود.

وی ادامه داد: در کنار تمام این مسائل جلسات آسیب‌شناسی، آنالیز تیم‌های حریف و سایر کارها مثل کارهای مهندسی که در شرکت انجام می‌دهیم، همراه با رعایت چارچوب‌های علمی در باشگاه و تیم شمس آذر رعایت می‌شود و طبیعتاً وقتی کار با این نظم و نگاه انجام شود نتیجه آن نیز باید موفقیت باشد، مگر اینکه نظم تیممان برهم بخورد که خدا را شکر تیممان نظم بسیار خوبی دارد و در شرایط خوبی قرار داریم؛ از کادر فنی و بازیکنان گرفته تا مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره همه یکدل برای موفقیت تلاش می‌کنند و اعتقادمان بر این است که ان‌شاالله همین روند در تیم تداوم خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره باشگاه شمس آذر با تأکید بر اینکه امکان ارتقا در اولین فصل حضورمان در لیگ یک به خاطر اینکه نیروهای لازم را در باشگاه و تیم نداشتیم سخت بود، عنوان کرد: امسال با جمع کردن ترکیب بهتر، برنامه‌مان برای صعود است و امیدوارم سال آینده کارمان را در لیگ برتر ادامه دهیم.

همدلی شمس‌آذری‌ها رمز موفقیت است

وی درباره این‌که خیلی از فوتبالی‌ها معتقدند در شمس آذر همدلی ویژه‌ای وجود دارد و همین همدلی این تیم را به سمت موفقیت سوق داده است، افزود: ما کار تیمی زیادی انجام داده‌ایم و در کار تیمی منافع فرد مهم نیست و همه برای رسیدن آرمان و اهداف جمعی تلاش می‌کنند. خوشبختانه همدلی خوبی در شمس آذر وجود دارد و بزرگ شدن هر یک از نفرات در این مجموعه به هم تنیده شده است و مطمئناً وقتی تیم به لیگ برتر صعود کند هم سرمربی تیم بیشتر دیده می‌شود و هم بازیکنانمان ارزشمندتر می‌شوند. پس سرنوشت همه نفرات تیم و باشگاه به هم گره خورده و این گره خوردن تبدیل به یک باور شده است که اگر می‌خواهیم رشد کنیم این مهم با همدلی، نظم کاری و داشتن یک هدف مشترک محقق می‌شود. ضمن اینکه یک استان هم منتظر این است که این مجموعه ورزشی یک کار ارزشمند انجام دهد و ما هم این توانمندی را در خود می‌بینیم که برای تداوم این موفقیت‌ها کمک کنیم. پس این همدلی ناشی از اهداف مختلفی است که در همه اعضای باشگاه و مجموعه شمس آذر وجود دارد.

نجفیان با بیان این‌که داشتن برنامه بودجه مدون در این فوتبال برای اینکه بدانیم از ابتدا تا انتهای یک مسیر را به چه صورت باید ادامه دهیم مهم است، گفت: طبیعتاً حرفه‌ای کار کردن اهمیت دارد و علی‌رغم اینکه شمس آذر مدت زمان کمی است وارد ورزش شده است اما چارچوب علمی را خوب می‌دانیم. چنین کارهایی را در واحدهای تولیدی‌مان همیشه انجام داده‌ایم و نگاه علمی داریم و تلاش می‌کنیم کار را به صورتی شروع کنیم که با همان سرعت ابتدایی تا انتها پیش ببریم و خوشبختانه همین نگاه و رویکرد را نسبت به فعالیتمان در فوتبال داریم.

وی با اشاره به نوپا بودن تیم فوتبال شمس آذر، خاطرنشان کرد: شمس آذر یک شرکت صنعتی تولیدی بوده که دو سال و نیم است وارد حیطه ورزش شده است و علاوه بر انجام تعهداتمان در قبال مسئولیت‌های اجتماعی، ازآنجاکه یک شرکت تولیدی هستیم معتقدیم ورزش می‌تواند به توسعه برندمان کمک کند. پس از یک طرف ما به ورزش کمک می‌کنیم و از طرفی هم ورزش به شناسایی محصول ما در سطح ملی کمک می‌کند.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه شمس آذر در پاسخ به این سؤال که با توجه به نظم مالی خوب در این باشگاه خیلی‌ها معتقدند که شمس آذر یک تیم متمول در لیگ یک است، توضیح داد: از نظر بودجه‌ای تا آنجا که رصد کرده‌ایم جزو تیم‌های متوسط لیگ یک هستیم اما انضباط مالی داشتن و به موقع هزینه کردن مواردی است که همیشه در واحدهای صنعتی رعایت می‌شود و انجام این مهم برای ما در تیم فوتبالی‌مان نیز مهم بوده و هیچ زمانی نشده است که پرداخت حقوق بازیکنان به تأخیر بیفتد. ما وقتی نسبت به انجام کاری متعهد می‌شویم حتماً تا ریال آخر پرداخت خواهد شد و در حال حاضر نیز پرداختی به بازیکنان به موقع صورت گرفته است و تنها تیمی هستیم که یک بازیکن از فصل گذشته از ما طلب ندارد و انضباط مالی هم یعنی همین. وقتی برای نیروی کار ارزش قائل باشیم باید از نظر روحی آن‌ها را در شرایطی قرار ندهیم که مشکلات بر آن‌ها غلبه کنند و وظیفه ما این است به‌موقع از نیرو و بازیکنمان حمایت مالی داشته باشیم تا با شرایط خوبی در مسابقات شرکت کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا درست است که مجموعه بازیکنان شمس آذر با مبلغ ۱۴ میلیارد تومان بسته شده است؟ گفت: بله کاملاً درست است و همان طور که گفتم ما تابع برنامه بودجه‌مان هستیم اما نکته مهم این است که ما کارمان را زودتر از سایر تیم‌ها آغاز کردیم و شاید وقتی تیم‌های دیگر شروع به بستن قرارداد با بازیکنانشان کردند، ما تمام بازیکنان موردنظر را جذب کرده بودیم ولی واقعیت این است که بودجه‌مان نسبت به سایر تیم‌ها کمتر است.

نجفیان تأکید کرد: ما در عقد قرارداد با بازیکنانمان به دنبال اسم‌ها نبودیم و به اسم‌ها توجهی نداشتیم و اکنون با موفقیتی که با تلاش مجموعه به دست آمده است خیلی از بازیکنان در حال مطرح شدن هستند. در واقع هر کدام از بازیکنان ما اکنون برای خود یک ستاره هستند. سعید دقیقی نیز اولین تجربه مربیگری‌اش را با تیم شمس آذر آغاز کرد اما یک مربی بسیار بااستعداد و با عرق زیاد نسبت به شهر و تیم است. ضمن این‌که ما تلاش کردیم با جذب برخی از بازیکنان سابق در فصل‌های گذشته لیگ یک، نقش خوبی در احیای آن نفرات داشته باشیم.

احتمال جدایی مدیرعامل شمس‌آذر صفر است

وی در پاسخ به این سؤال ازآنجاکه همه فوتبالی‌ها معتقدند مدیرعامل این باشگاه که خود نیز یک فرد فوتبالی است نقش پررنگی در موفقیت این فصل شمس آذر دارد اما شنیده می‌شود که وی در نیم‌فصل از این باشگاه جدا خواهد شد و آیا با این جدایی موافقت می‌کنید؟ عنوان کرد: احتمال این موضوع نزدیک به صفر است. من پیش‌ازاین هم در صحبت‌هایم گفتم که ما به نیروی انسانی متعهدمان می‌بالیم و هر فردی که در مجموعه‌مان وجود دارد به‌شدت وفادار است و وفاداری موضوعی است که ما در تیممان پرورش می‌دهیم. آقای زندی هم به‌شدت وفادار است و همه ما با هم در کنار هم در حال بزرگ شدن هستیم و همه کنار هم با یک هدف مشترک کار می‌کنیم.

نجفیان ادامه داد: به هر حال ارتباط من و مدیرعامل باشگاه بسیار صمیمانه است و همه کسانی که کنار هم در حال کار کردن هستیم مثل یک اعضای خانواده هستیم. حتی وقتی آقای عباس عسکری بازیکن تیم دچار مصدومیت شد و دیگر نمی‌توانست کنار ما باشد ضمن اینکه قراردادش را فسخ نکردیم از او دعوت می‌کنیم کنار ما باشد و این وفاداری حال ما را خوب می‌کند و در این فوتبال اگر وفاداری و عرق وجود داشته باشد و منافع فردی بر منافع شخصی غالب نباشد موفقیت حاصل می‌شود. پس احتمال جدایی مدیرعامل باشگاه صفر است و نه اینکه بحث موافقت یا عدم موافقت نباشد بلکه خود زندی نخواهد رفت و دوستان امتحان کنند حتی اگر پنج برابر مبلغ قراردادی که ما با وی داریم را به او پیشنهاد دهند او از باشگاه شمس آذر جدا نمی‌شود و من به این موضوع اطمینان دارم و چون اعضای یک خانواده هستیم این اطمینان وجود دارد.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه شمس آذر قزوین در پایان تأکید کرد: در باشگاه شمس آذر مشکل مالی وجود ندارد زیرا طبق برنامه بودجه‌ای که ابتدای فصل در نظر گرفته‌ایم پیش می‌رویم. در لیگ یک تیم‌های بسیار مقتدر که با بودجه‌های بسیار خوب و بازیکنان حرفه‌ای بسته شده‌اند وجود دارد و در واقع می‌توان گفت همه تیم‌ها باانگیزه هستند اما سرمربی تیم ما یک شعار خوب دارد و می‌گوید «هر بازی یک فینال» و من معتقدم اگر از بازی‌های باقی‌مانده در نیم‌فصل اول امتیازات لازم را کسب کنیم، در ادامه مسابقات نسبتاً کار راحت‌تری خواهیم داشت و تیم استرس کمتری را متحمل می‌شود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.