×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هدیه شصتمین سالگرد تاسیس ایران خودرو ترفند جدید مجرمان سایبری

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما ، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور افزود : براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و گزارشات متعدد مردمی به پلیس، مشخص شد مجرمان سایبری با سوء استفاده از نام و اعتبار این شرکت خودرو سازی و سایر ترفندها با ارسال تصاویر و لینک های آلوده به منظور کلاهبرداری از هموطنان با موضوع شرکت در قرعه کشی شصتمین سالگرد احداث این شرکت خودروسازی و تشویق هموطنان به تکمیل فرم های نظرسنجی، مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

سرهنگ پاشایی افزود : در این اقدام مجرمانه ارسال لینک های آلوده از طریق پیام رسان های غیر بومی و شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر می شود.

این مقام انتظامی افزود: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، با کنترل صندوق پیامک تلفن همراه و سرقت اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان، به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور گفت: براساس اقدامات فنی و انتظامی پلیس فتا چند تارنمای مجرمانه شناسایی و با مسدودسازی، اقدام قضایی علیه مجرمان صورت گرفته است .

سرهنگ پاشایی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از وقوع چنین مواردی ضمن افزایش سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای خود فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir موضوع را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.