×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هرگونه افزایش قیمت انواع ماسک به بهانه شیوع کرونا ممنوع است

تجارت گردان | هرگونه افزایش قیمت انواع ماسک به بهانه شیوع کرونا ممنوع است

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛  حداکثر نرخ فروش به مصرف‌کننده نهایی هر عدد ماسک سه لایه ۴۱۰ تومان است و ماسک N95  نیز به دلیل مصارف مورد نظر در مراکز درمانی عرضه می گردد. همه داروخانه‌ها و مراکز عرضه مکلف به رعایت سقف قیمت تعیین شده در فروش انواع ماسک سه لایه هستند.

براساس تصمیمات کارگروه تنظیم بازار ، هرگونه افزایش قیمت انواع ماسک به بهانه شرایط فعلی کشور  ممنوع خواهد بود و بدیهی است این سازمان ضمن رصد و پایش بازار و کسب اطلاعات از کلیه مراکز  تولید کننده ، توزیع کننده و خرده فروش با هرگونه افزایش قیمت برخورد خواهد کرد. 

این گزارش حاکیست ؛ باتوجه به پتانسیل امکان تامین اقلام مذکور در داخل کشور از سوی تولیدکنندگان، در حال حاضر مشکلی برای تامین اقلام مذکور وجود نداشته و تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت خود در حال فعالیت هستند، لذا از هموطنان تقاضا می‌شود از خریدهای غیرضروری و بیش از نیاز خودداری کنند.  

ضمن اینکه براساس هماهنگیهای صورت گرفته با سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به این پرونده ها در اولویت برخورد و صدور رای خواهد شد. با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث لزوم استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف برای پیشگیری از ابتلا شده، با آن دسته از توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگانی که با سوء‌استفاده از این شرایط نسبت به عدم عرضه و احتکار اقدام می‌کنند به عنوان اخلال در نظام توزیع، بدون چشم پوشی و برابر قانون برخورد می شود. 

این اطلاعیه به منزله ابلاغیه رسمی تلقی شده و اجرای آن برای تمامی واحدهای اقتصادی ذینفع الزامیست. ضمناً  از  عموم هموطنان درخواست می گردد ، در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف در این زمینه ، مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها در سراسر کشور برای پیگیری گزارش نموده تا سریعاٌ به آن رسیدگی و با متخلفین برابر قانون برخورد شود .

همچنین با هدف جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی در عرضه ماسک‌های تقلبی در بازار، کلیه داروخانه‌ها و عرضه‌کنندگان موظفند از شبکه مجاز تعیین شده خرید خود را انجام دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.