×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هزینه تولید آب ۱۰۰۰۰ تومان دریافت از مردم ۱۰۰۰ تومان!

به گزارش خبرنگار مهر، اتابک جعفری مدیر آبفای کشور در نشست خبری گفت :۴ برنامه برای تأمین آب شرب در نظر گرفته که مردم دچار مشکل نشوند؛ زمستان، بهار، تابستان و در مرحله چهارم تا پایان ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: پروژه و برنامه‌های میان مدتی میان مدتی از جمله استفاده از آب دریا و آب‌های لبشور را به سمت آب شرب سوق دهیم که حداقل نیاز مردم را برآورده کنیم، فاز یک جهاد آب رسانی اکنون ۷ هزار و ۲۰۰ روستا از طریق نهادهای انقلابی پیش رفت که شروع پروژه از فروردین تا کنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی ادامه داد: اکنون جهاد آبرسانی روند مناسبی دارد و ۳ هزار روستای دیگر از طریق پیمانکاران پیش برده این اما خیرین وارد حوزه آبرسانی شده‌اند و ۵ هزار روستای دیگر از طریق خیرین آبرسانی می‌شوند.
به گفته جعفری تا پایان دولت روستاهای بالای ۲۰ خانوار آبدار می‌شوند تا نگرانی برای افق ۲۰ ساله آنها وجود نداشته باشد.
اتابک جعفری مدیر عامل آب و فاضلاب کشور در پاسخ به این سوال مهر که تعرفه آب شهری و روستایی بدون در نظر گرفتن یارانه چقدر است، گفت: هزینه آب روستایی گران‌تر است زیرا منبع آبی دور تر است، اما به طور کلی ۴ هزار تومان برای بهره برداری و ۶ هزار تومان برای توزیع که در مجموع ۱۰ هزار تومان برای مردم است ولی اکنون برای بخش خانگی مبلغی بین ۱۰۰۰ تا ۱,۵۰۰ تومان از مردم دریافت می‌شود و ۶۵ هزار میلیارد زیان انباشت ما به التفاوت ناشی از این تفاوت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.