×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هشت واحد نیروگاهی صنایع تا تابستان 1403 وارد مدار می‌شود/ صدور موافقت اصولی برای احداث 16 هزار و 333 مگاوات نیروگاه صنایع از ابتدای دولت سیزدهم

“سید زمان حسینی” در گفت‌وگو با وزارت نیرو (پاون)، از راه‌اندازی هشت واحد نیروگاهی در حوزه صنایع خبر داد و گفت: هشت واحد نیروگاهی صنایع در استان‌های اصفهان، کرمان، هرمزگان و یزد به ظرفیت ۱۷۱۲ مگاوات تا پیک ۱۴۰۳ وارد مدار شبکه سراسری خواهد شد.
مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم برای ۴۰ نیروگاه صنایع به ظرفیت ۱۶ هزار و ۳۳۳ مگاوات موافقت اصولی صادر شده که تاکنون ۵۵۴۱ مگاوات در فاز اجرایی قرار دارند.
وی با اشاره سنکرون شدن سومین واحد نیروگاهی صنایع به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات، گفت: این واحد نیروگاهی در مهرماه به شبکه متصل شد و دو واحد دیگر آن جمعاً به ظرفیت ۴۹۰ مگاوات در مراحل پایانی راه‌اندازی و اتصال به شبکه قرار دارد.
وی در این زمینه افزود: در راستای اجرای تفاهم‌نامه وزارت نیرو و وزارت صمت و همچنین ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق کشور، سومین واحد نیروگاهی صنایع واقع در فولاد مبارکه اصفهان از نوع گازی کلاس  f به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات با حضور رئیس جمهور در مهرماه سال‌جاری به شبکه سنکرون شد.
به گفته مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع، این نیروگاه با تکنولوژی پیشرفته احداث شده است و عملیات اجرایی آن در ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز در مهرماه امسال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.
وی در ادامه از سنکرون شدن چهارمین واحد نیروگاهی صنایع آلومینیوم المهدی به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات در ماه جاری خبر داد و گفت: این واحد نیروگاهی در بندر عباس واقع شده و در مراحل نهایی راه‌اندازی قرار دارد؛ پیش‌بینی می‌شود این نیروگاه تا پایان آبان، در مدار تولید قرار گیرد و به شبکه سراسری متصل شود.
حسینی یادآور شد: همچنین پنجمین واحد نیروگاهی کلاس  fصنایع به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات فولاد مبارکه اصفهان در مرحله راه‌اندازی قرار دارد که بر اساس گزارشات دریافتی در آذرماه سال‌جاری به شبکه سراسری متصل خواهد شد.
وی درباره جدیدترین آمار از میزان تولید واحدهای نیروگاهی صنایع معدنی اظهار کرد: تاکنون ۶۷۳ مگاوات از نیروگاه‌های صنایع به شبکه سراسری سنکرون یا متصل شده و ۴۹۰ مگاوات تا آذرماه‌جاری به شبکه اضافه می‌‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.