×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
هشدار بیمارستان بانک ملی ایران درخصوص افزایش و حاد شدن شرایط مبتلایان به کرونا

حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک ملی ایران اعلام کرد:تعداد مبتلایانی که به بیمارستان بانک مراجعه می کنند،افزایش نگران کننده ای یافته و مانند روزهای نخست شیوع این ویروس شده است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،سخندان که در یک لایو اینستاگرامی شرکت کرده بود،در این باره گفت:در شرایط جدید،ویروس کرونا با سرعت بیشتری به افراد منتقل می شود. بنابراین از همکاران تقاضا دارم که فاصله گذاری اجتماعی را در محیط کار و سایر اماکن عمومی بیشتر از گذشته رعایت کنند.
وی افزود:متاسفانه تعدادی از همکاران ما در شهرستان های مختلف به خصوص شهرهای جنوبی کشور به طور خانوادگی به این ویروس مبتلا شده اند که به دلیل شرایط خاص آن مناطق، ترتیبی داده شد تا به نحوی یا از راه دور و یا از طریق پزشکان مستقر در استان های مجاور و نزدیک، مورد مراقبت های پزشکی قرار بگیرند.

وی با تشریح اقدامات انجام شده برای ارائه سرویس های جدید به مبتلایان کرونا گفت:امروز یک امکان جدید در بیمارستان بانک ملی ایران ایجاد شد که توسط آن۱۳۰ همکار مبتلا به کرونا در استان تهران در منزل شان تحت مراقبت قرار گرفته اند.
سخندان با اشاره به روند تهیه داروی درمان کرونا گفت: به دلیل تنگناهای موجود در کشور، با شرایط بسیار سختی در بیمارستان بانک ملی ایران داروی درمان کرونا تهیه می شود اما با وجود این مشکلات،بیمارستان،تلاش کرده است تا بهترین خدمات درمانی را به همکاران و خانواده های محترم آنها ارائه دهد.
وی افزود:در حال حاضر در استان تهران ۵۰۰ آزمایشگاه و ۲۵۰ رادیولوژی آنلاین شده اند و از امروز نیز داروخانه در شرایط آنلاین قرار گرفته است.با تکمیل این روند و رفع مشکلات، امیدواریم تا ۲۰ روز آینده همکاران در کل استان تهران قادر باشند انواع خدمات رادیولوژی،آزمایشگاه و دارویی را بدون مشکلی دریافت کنند.
وی تاکید کرد:با تایید نسخه توسط پزشک بیمارستان،همکاران می توانند  در هر نقطه از استان تهران در بیمارستان ها و داروخانه ها، بدون دفترچه خدمات را دریافت کنند.
دکتر بینا منتظر رئیس بیمارستان بانک ملی ایران  نیز در این لایو با تشریح شرایط جدید کرونا گفت:پیش از این هنگامی که در یک خانواده فردی مبتلا می شد، تعداد محدودی از افراد خانواده همراه او به این ویروس ابتلا پیدا می کردند اما اخیرا شاهد هستیم که با ابتلای یک فرد،کل خانواده مبتلا می شوند.
وی با هشدار به همکاران نسبت به رعایت نکات فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی،تاکید کرد:ویروس هندی کرونا را باید بسیار جدی گرفت.این ویروس ممکن است برای فرد مبتلا درگیری مغزی ایجاد کند.در بیمارستان های دیگر دیده شده است که فرد مبتلا به طور ناخواسته،واکنش ها و رفتارهای کنترل نشده ای از خود بروز می دهد که این رفتارها ناشی از عصبانیت نیست، بلکه ناشی از تاثیرهای مخرب ویروس بر مغز فرد مبتلا است.
دکتر مهری نیک بین مسئول بخش عفونی بیمارستان بانک ملی ایران نیز در این لایو اظهار کرد: من در این باره به عموم مردم هشدار می دهم که بدتر شدن شرایط جدید ویروس کرونا را جدی بگیرند.علایمی که به تازگی در بیماران دیده می شود، بسیار شدیدتر از علایم بیمارانی است که در گذشته به این ویروس مبتلا می شدند.
وی افزود:در حال حاضر همه کارکنان بیمارستان بر اثر ماه ها فشار متمادی ناشی از مراجعه و بستری شدن بیماران کرونایی،فرسوده و خسته شده اند و توان شرایط بدتر از این را ندارند.
مسئول بخش عفونی بیمارستان بانک  هشدار داد:به دلیل تحریم ها داروهای مورد نیاز در کشور محدود است و ممکن است با شدت گرفتن ابتلاها نتوان داروی کافی برای درمان همه بیماران را تامین کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.