×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هشدار در خصوص پیام‌های جعلی ثبت‌نام و دریافت سود سهام عدالت

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، اظهار کرد: پیام‌های ثبت‌نام و نیز دریافت سود سهام عدالت که هر از گاهی در فضای مجازی منتشر می‌شود یک نوع کلاهبرداری جدید است.

وی ادامه داد: در صورت قطعی شدن موضوع اختصاص سهام عدالت به جاماندگان، به طور قطع اطلاع‌رسانی از طریق مبادی رسمی از جمله تلویزیون و رادیو و همچنین خبرگزاری‌ها صورت خواهد گرفت؛ بنابراین مردم عزیز باید دقت کنند که انتشار هر گونه مطلب در فضای مجازی، مبنی بر ثبت‌نام و دریافت سود سهام عدالت هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارد و این گونه مطالب صرفا با هدف کلاهبرداری منتشر می‌شود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت تصریح کرد: اگر اولویتی برای ثبت‌نام سهام عدالت وجود داشته باشد، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت بوده و سایر افراد در صدر ثبت قرار نمی‌گیرند. این در حالی است که در پیام‌های ثبت‌نام سهام عدالت جعلی اینگونه ادعا شده که همه افراد می‌توانند ثبت‌نام کنند و سایت برای همه گروه‌ها باز است.

حاجی‌وند بیان کرد: با کلیک بر روی لینک‌های جعلی و کلاهبرداری، امکان هک حساب بانکی و مشخصات سجلی افراد وجود دارد و هدف از این اقدامات نیز کلاهبرداری از حساب بانکی افراد است.

وی همچنین تاکید کرد: از سوی دیگر دریافت هرگونه اطلاعات از سهامداران جهت واریز سود سهام عدالت نیز یکی از شیوه‌های کلاهبرداری است.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت تصریح کرد: سود سهام عدالت به صورت خودکار به شماره شبای بانکی ثبت شده در سامانه سجام واریز می‌شود و سهامداران عزیز نباید برای دریافت سود سهام عدالت به سایت دیگری مراجعه کرده و برای دریافت سود سهام عدالت نباید هیچ‌گونه وجهی پرداخت کنند.

شایان ذکر است در چند روز گذشته پیامکی برای برخی از مردم ارسال شده که برای ثبت‌نام سهام عدالت ثبت نام کنند و در این پیامک گفته می‌شود سود دو میلیون و ۲۹۰ هزار تومانی برای ثبت‌نام‌کنندگان واریز می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.