×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هشدار سازمان هواپیمایی به زائران حسینی/ فریب بلیت ارزان اربعین را نخورید/ پروازی برای بلیت ارزان وجود ندارد

جعفر یازرلو در گفت‌وگو با ایلنا درباره ساماندهی فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین و همچنین ادعا‌هایی مبنی بر اینکه شرکت خارجی العراقیه بلیت اربعین را کمتر از ۸ میلیون تومان (قیمت مصوب بلیت ایرلاین‌های داخلی به مقصد نجف و بغداد) به فروش می‌رساند، اظهار داشت: دستورالعملی صادرشده که در آن فرایند عملیات اربعین برای شرکت‌های هواپیمایی توضیح داده شده است و در این دستورالعمل نحوه اختصاص بلیت و نحوه عملکرد ایرلاین‌های داخلی را مشخص کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بازه پروازهای اربعین از ۲۷ مردادآغاز می‌شود تا ۲۰ شهریور ماه ادامه دارد، گفت: در حال حاضر قیمت بلیت از مبدا تهران به فرودگاه‌های عراق ۸ میلیون تومان برای رفت و برگشت است که البته از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس به فرودگاه‌های بغداد و نجف این قیمت ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در هر پرواز رفت و برگشت می‌رسد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شاید عده‌ای عنوان کنند که قیمت بلیت پرواز تهران- نجف یا به طور کلی قیمت پروازهای ایران به عراق گران‌تر از پرواز سایر کشورهای منطقه است اما باید توجه داشت که هزینه‌های فرودگاه‌های عراق بسیار بالا است به طوریکه از کل هزینه بلیت رفت و برگشت یک زائر تقریبا ۴ تا ۴٫۵ میلیون تومان آن، هزینه فرودگاه‌های عراق است.

وی تاکید کرد: همچنین شاهد  آن هستیم که عده‌ای در فضای مجازی ادعا می‌کنند که بلیت‌هایی ارزان‌تر از ۸ میلیون تومان وجود دارد اما از زائران و متقاضیان بلیت درخواست داریم که  فریب تبلیغات بلیت‌‌های ارزان اربعین را نخورند و تجربه نشان داده که برای بلیت‌های ارزان پروازی وجود ندارد.  

یازرلو با بیان اینکه این هشدار را می‌دهم که آژانسی که به عنوان نمایندگی شرکت العراقیه در ایران بلیت فروشی کرده در برخی از موارد خارج از تعهدات خود عمل کرده‌، گفت: شرکت‌های هواپیمایی خارج از ایران مانند العراقیه در سال‌های گذشته به تعهدات خود عمل نکرده و مردم توجه داشته باشند که تفاوت قیمت بلیت العراقیه و ایرلاین‌های داخلی به دلیل هزینه‌های فرودگاه‌های عراق است. ایرلاین‌های داخلی کشورمان  که وارد پروازهای اربعین می‌شوند انتفاع و سود مادی را در نظر نگرفتند و این پروازها را به عنوان یک تکلیف برای خدمات رسانی به زائران حسینی می‌دانند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: از متقاضیان درخواست داریم برای خرید بلیت هواپیما در ایام اربعین تنها به سایت‌های دارای مجوز مراجعه کنند که این سایت‌ها هم مشخص هستند، بلیت اربعین سایت‌های ایرلاین‌ها که البته بخشی از انها فروش حضوری دارند، به فروش می‌رسند و همچنین شرکت‌هایی که به صورت OTA (دفاتر فروش انلاین بلیت) فعال هستند، بلیت اربعین را عرضه می‌کنند.  

وی با بیان اینکه سایت‌های مجاز با آغاز فروش بلیت‌های اربعین اعلام خواهند شد، افزود: تاکید می‌کنم که  فروش بلیت‌های اربعین فقط از سایت‌های رسمی شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر فروش انلاین OTA مجاز است و خارج از این دو روشتخلف محسوب می‌شود و از متقاضیان خواهشمندیم تنها از این شرکت‌ها و سایت‌ها نسبت به خرید بلیت اقدام کنند تا اگر در این حوزه دفاتر فروش تخلقی صورت بگیرد بتوانیم به شدت با آنها برخورد کنیم.

یازرلو گفت: فروش بلیت اربعین توسط چارترکنندگان در این ایام ممنوع است و همچنین در بازه پروازهای اربعین از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور ماه یک کاربر می‌تواند برای ۹ نفر بلیت خریداری کند و امکان خرید بلیت برای بیشتر از ۹ نفر وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.