×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران /۳۵ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های کشور خالی است

تجارت گردان | هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران /۳۵ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های کشور خالی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سیف اله آقا بیگی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره آخرین وضعیت سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران باتوجه به بارندگی‌های شدید گفت: طبق هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران هموطنان از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریاچه سد‌ها و دیگر تاسیسات آبی پر خطر خودداری کنند و به بنر‌های هشدار سیل در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های ورودی مکان‌های گردشگری که توسط شرکت آب منطقه‌ای نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته و پرهیز کنند.

او ادامه داد: در واقع این هشدار معطوف به استان تهران نیست و این جبهه بارش که از روز دوشنبه آغاز شده است ۲۰ استان کشور را تحت تاثیر قرار داده به طوری که برخی از استان‌های جنوب غربی، مرکزی و غرب کشور درگیر بارندگی شدید هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد:خوشبختانه طی تدابیر انجام شده تمامی الزامات در استان تهران و خارج از آن برای جریان خروج آب انجام شده است که امیدواریم این جبهه بارشی که تا روز جمعه فعال است مشکل خاصی ایجاد نکند.

آقابیگی در ادامه با اشاره به میزان آب سد‌های کشور بیان کرد: خوشبختانه شرایط نسبت خوبی مبنی بر میزان ورودی آن‌ها نسبت به بارش‌های اخیر داشته ایم به طوری که ۶۸ درصد  آب در سد‌های کشور گزارش شده است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش داشته ایم.

او گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون مجموع ورودی  به مخازن سد‌های کشور ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب بوده و مجموع رهاسازی آب از سد‌های کشور نیز حدود ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در حال حاضر از مجموع ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب معادل ۳۲ میلیارد مترمکعب، حجم ذخایر سد‌های کشور است و به عبارتی حدود ۶۵ درصد مخازن سد‌ها از آب پر شده است.

آقابیگی با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۵ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های کشور خالی است، گفت: با توجه به اینکه برای ادامه تسکین و مدیریت سیلاب‌ها در ایام پیش رو پیش بینی‌هایی صورت گرفته، این میزان ظرفیت خالی در مخازن سدها، ظرفیت مناسبی برای مهار سیلاب‌ها است.

او افزود: میزان بارندگی در کشور تا به امروز ۲۴۵ میلی متر گزارش شده که این میزان بارندگی معادل ۵۱ سال بارندگی است که آمار خوبی است، همچنین برخی از استان‌های کشور نظیر اصفهان، اردبیل و یزد کاهش بارندگی و مابقی استان‌های کشور به خصوص استان‌های جنوبی بارندگی خوبی گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان به سیلابی شدن رودخانه‌ها در تهران هشدار داد و تصریح کرد: امروز و بخصوص فردا به دلیل بارندگی‌های شدید سیلابی شدن رودخانه در تهران دور از انتظار نیست .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.