×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هشدار پیونگ یانگ به حماقت رئیس جمهور آمریکا

تجارت گردان | هشدار پیونگ یانگ به حماقت رئیس جمهور آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیونگ یانگ از اظهارات گستاخانه و توهین آمیز اخیر ترامپ در مورد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی انتقاد کرد و در مورد عود دوباره حماقت رئیس جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرد.
پیونگ یانگ تا پایان سال به واشنگتن مهلت داده است در مذاکرات در مورد پرونده هسته‌ای که در حال حاضر به بن بست رسیده است، امتیازاتی پیشنهاد دهد. کره شمالی تهدید کرده است اگر هیچ پیشنهاد دیپلماتیک جدیدی از سوی آمریکا ارائه نشود رویکرد خود را تغییر خواهد داد.
ترامپ و کیم جونگ اون که کشورهایشان در جنگ ویرانگر سال‌های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ با یکدیگر جنگیده اند در سال ۲۰۱۷ به تبادل توهین و تهدیدات هسته‌ای پرداختند، اما یک سال بعد با یکدیگر دیدار کردند. اما مذاکرات در مورد خلع سلاح هسته‌ای از زمان برگزاری نشست دوم آن‌ها در هانوی در ماه فوریه به بن بست رسیده است.
ترامپ روز سه شنبه در حاشیه نشست ناتو در انگلیس اعلام کرد اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ همچنان امکان پذیر است.
ترامپ گفت: واضح است که او شلیک موشک را دوست دارد. این طور نیست؟ به همین دلیل است که من او را مرد راکتی می‌نامم.
چوئه سون هویی معاون وزیر خارجه کره شمالی پنجشنبه شب در واکنش به این اظهارات گفت: این اظهارات بی ادبی نسبت به رهبر کره شمالی است. وی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد گفت: اگر هدف این کار یادآوری دو سال گذشته و زمانی است که که تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ بسیار زیاد بود، این اقدامی بسیار خطرناک است. وی تاکید کرد تکرار اصطلاح به کار گرفته شده توسط رئیس جمهور آمریکا نشانه عود دوباره حماقت در نظر گرفته خواهد شد.
در واکنش به اظهارات ترامپ در مورد استفاده احتمالی از زور علیه پیونگ یانگ هم کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد در این صورت این کشور هم اقدامی مشابه، در هر سطحی خواهد داشت.
در نشست ناتو، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما قوی‌ترین ارتش جهان را داریم و با فاصله زیاد قدرتمندترین کشور جهان هستیم. وی افزود ما امیدواریم که ناچار نشویم از آن استفاده کنیم، اما اگر لازم شود این کار را خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.