×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
هلدینگ خلیج فارس در میان ۴۰ شرکت برتر جهان

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شبکه خبر،بر اساس اعلام موسسه معتبر ICIS ,شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در رده‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر صنایع شیمیایی جهان در سال ۲۰۲۰، با قرار گرفتن در رده چهلم جهان و دوم منطقه، جایگاه خود را در فهرست ۴۰ شرکت برتر این رده‌بندی حفظ کرد.

براساس گزارش منتشر شده مؤسسه ICIS که گزارش عملکرد سال ۲۰۱۹ شرکت‌ها را بررسی کرده است، میزان فروش ۱۰۰ شرکت برتر شیمیایی جهان تحت تأثیر افزایش رقابت در بازار و ظرفیت مازاد تولید در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن ۴.۹ درصد کاهش داشته که میزان کاهش فروش ۳۴ شرکت بیش از ۱۰ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، حاشیه سود این شرکت‌ها نیز به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفته، به گونه‌ای که سود عملیاتی ۱۰۰ شرکت برتر به‌طور متوسط ۱۷.۴ درصد و سود خالص آن‌ها ۴۶.۵ درصد نسبت به ۲۰۱۸ کاهش یافته است. دراین میان ۱۰ شرکت از ۱۰۰ شرکت برتر سال ۲۰۱۸ در سال ۲۰۱۹ زیان خالص شناسایی کرده‌اند.

عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به‌عنوان تنها شرکت ایرانی حاضر در این فهرست در مقایسه با متوسط عملکرد ۱۰۰ شرکت برتر، نشان می‌دهد درصد کاهش سود آن از متوسط فهرست و همچنین رقیب منطقه‌ای آن شرکت سابیک به مراتب بهتر بوده است.
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در شاخص هزینه‌های سرمایه‌گذاری نیز برای دومین سال پیاپی در رتبه دوم فهرست و بعد از شرکت BASF قرار گرفته است که این موضوع نشان از سرمایه‌گذاری پیوسته به‌منظور حفظ و توسعه مزیت رقابتی این شرکت در بازار‌های جهانی دارد.

همچنین در زمینه درصد رشد هزینه‌های تحقیق و توسعه و درصد رشد دارایی، این شرکت در سال ۲۰۱۹ جزو ۱۵ شرکت برتر فهرست قرار گرفته است که در سال‌های آینده به افزایش تولید و فروش منجر خواهد شد.

رتبه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در این رده‌بندی در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب برابر با ۳۴، ۴۴، ۳۸ و ۳۵ بوده است و با وجود فشار حداکثری آمریکا بر محدودسازی فعالیت صنعت پتروشیمی در ایران و بدون دسترسی به منابع مالی بین‌المللی و همچنین دشواری در فروش و حمل محصولات و کاهش شدید قیمت ریال در برابر ارز‌های خارجی در سال ۲۰۱۹ که به کاهش مبلغ دلاری فروش منجر می‌شود، همچنان جایگاه خود را در فهرست ۴۰ شرکت برتر حفظ کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.