×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هلدینگ خلیج فارس طرح نظام خدمات پرستاری را اجرا می‌کند

تجارت گردان | هلدینگ خلیج فارس طرح نظام خدمات پرستاری را اجرا می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی فجر، پیش از ظهر امروز جلسه طراحی و استقرار نظام خدمات پرستاری شرکت‌های پتروشیمی با حضور سید رضا مرویان حسینی، استاد دانشگاه و مشاور مطالعات اجتماعی صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نمایندگان امور بانوان پتروشیمی‌های منطقه در سالن جلسات فجر برگزار شد.

در این جلسه دستورالعمل نظام مطلوب خدمات پرستاری برای ارائه خدمات مراقبت و پرستاری از کودکان و نوجوانان بانوان شاغل در پتروشیمی‌ها توسط دکتر مرویان حسینی برای حاضرین قرائت شد.

مرویان حسینی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد شاغلین منطقه ویژه پتروشیمی بانوان هستند، اظهار کرد: طراحی و استقرار طرح خدمات پرستاری در آرامش بخشی به کارکنان و خانواده آنان، با توجه به وجود تعداد زیاد بانوان امری ضروری بوده است.

وی افزود: مراقبین و پرستاران موجود آموزش و مهارت مشخصی برای ارائه خدمات پرستاری ندارند و فرآیند ارائه خدمات و برنامه‌های آن نیز مشخص نبوده است.

مشاور مطالعات اجتماعی صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیان کرد: در حال حاضر استفاده از خدمات مراقبت و پرستاری از کودکان و نوجوانان توسط بانوان شاغل در پتروشیمی‌ها به صورت غیر نظام‌مند و شخصی با به کارگیری زنان متقاضی شغل پرستاری انجام می‌شد؛ خدمات پرستاری در حال حاضر شامل نگهداری از فرزندان، آماده‌سازی تغذیه برای کودکان و بعضا والدین است.

وی گفت: طرح خدمات پرستاری به منظور نظام‌مندسازی خدمات پرستاری در راستای تحکیم، تعالی و آرامش بخشی خانواده و ایجاد زمینه برای بهره‌وری بیشتر شغلی، با به کارگیری، توانمندسازی و استاندارد سازی ظرفیت‌ها و امکانات محلی و منطقه‌ای در جهت تحقق مسئولیت‌های اجتماعی است.

مرویان حسینی عنوان کرد: این برنامه تاثیری غیر مستقیم در بهره‌وری شغلی بانوان شاغل در پتروشیمی داشته و می‌تواند اشتغال متقاضیان پرستاری در شهرستان بندرماهشهر را توسعه دهد؛ با اجرای این برنامه فرآینده بهره‌گیری از خدمات پرستاری نظام‌مند شده و اعتماد، ایمنی و اعتبار آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این برنامه شامل چند بعد جذب و به کارگیری، آموزش و توانمندسازی، توسعه و ارتقای مسیر شغلی، ارزیابی عملکرد، فرهنگ و روابط شغلی، جبران خدمات و خاتمه همکاری مراقبین و پرستاران بوده است.

نظام خدمات پرستاری شهرستان بندرماهشهر توسط مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و با همکاری نماینده مسئولیت اجتماعی و مشاور مطالعات اجتماعی این شرکت اسفند ۹۸ ابلاغ خواهد شد و شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی اجرا کننده آن خواهد بود.
کارگروه بانوان و خانواده شرکت‌های پتروشیمی منطقه که متشکل از نمایندگان امور بانوان پتروشیمی‌ها است وظیفه تشکیل بانک اطلاعاتی متقاضیان خدمات پرستاری را بر عهده دارد؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز با همکاری این کارگروه وظیفه نظارت بر اجرای این نظام را بر عهده خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.