×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
همراه با اسکوچیچ در حوالی هتل المپیک؛ حرف‌های سرنوشت‌ساز آقای سرمربی به صورت تصویری

به گزارش ایرنا، دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال ایران از سه روز قبل با حضور سرمربی جدید یعنی دراگان اسکوچیچ در مرکز ملی فوتبال آغاز شده است و نفرات حاضر در اردو که هنوز تکمیل نشده‌اند خود را برای جدال دوستانه مقابل ازبکستان و سپس مالی مهیا می‌کنند.
چند مرحله مسابقات و اردوهای تیم ملی لغو شد و به تاخیر افتاد تا اینکه سرانجام دراگان اسکوچیچ را در کنار بازیکنان و در مستطیل سبز دیدیم. اسکو در گفت‌وگوهای جسته و گریخته‌ای که در این چند ماه حضورش انجام داده بود و همچنین در فعالیت‌هایی که انجام داده بود به صورت مستقیم و غیر مستقیم از انگیزه فراوانش برای کار در تیم ملی گفته بود.
حالا در ۷۲ ساع اخیر به صورت تصویری همه چیز را می‌توانیم به چشم هم رویت کنیم. او در دو جلسه از تمرینات تیم ملی که برگزار شده مملو از انگیزه بوده است. این مرد ۵۲ ساله با کوهی از انگیزه در زمین شماره ۲ مرکز ملی فوتبال حاضر می‌شود و با ملی‌پوشان سروکله می‌زند. او با لباس ورزشی در میانه میدان حاضر می‌شود و خودش شخصا با همان ۹ یا ۱۰ بازیکنی که درون زمین هستند صحبت می‌کند و نکات لازم را یادآور می‌شود. اسکو روز اول را بیشتر برای بازیکنان حرف زد و احتمالا از اصول کارش گفت و در کنارش به بازیکنان خوش‌امد گفت. در روز دوم اما همه چیز عملی‌تر شد و خودش هم وارد گود شد و پا به توپ شد.
این چند روز ابتدایی، بسیار برای اسکو مهم است. خیلی‌ها او را در قواره هدایت تیم ملی نمی دانستند و حتی شاید هنوز هم ندانند و همین ذهنیت ممکن است به برخی از بازیکنان هم منتقل شده باشد. حالا سرمربی کروات در برخوردهای ابتدایی باید این ذهنیت را از بین ببرد. البته که او با لژیونرها دیدارهای حضوری و غیرحضوری داشته اما همه چیز در زمین فوتبال مشخص خواهد شد. اما تک‌تک کلماتی که به کار می‌برد مهم است. طریقه صحبت کردنش با ستاره‌ها و بازیکنان معمولی از اهمیت فراوانی برخوردار است. تمریناتی که طراحی می‌کند می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد چرا که بازیکنان به صورت ناخوداگاه این تمرینات را با تمریناتی که در تیم‌های باشگاهی خود و ی سرمربیان قبلی که داشته‌اند مقایسه خواهند کرد. آنها در هنگام دویدن و یا در اتاق‌های خود مشخصا راجع به رفتارهای اسکو صحبت می‌کنند و ذهنیت‌شان در همین چند روز ابتدایی شکل می‌گیرد. 
اسکو با نهایت جدیت در تمرینات حاضر شده و خودش را پشت کسی پنهان نکرده است. او همانی است که فکرش را می‌کردیم و پیش از این در تیم‌های مختلف داخلی دیده بودیم. پرحرارت و در عین حال جدی. او که خودش در زمان بازیگری یک هافبک طراح بوده گاهی در خلال تمرینات پا به توپ می‌شد و مدام در سوت خود می‌دمید و تمرین را متوقف می‌کرد تا نکات لازم را به بازیکنان تیمش، به‌ویژه جوان‌ها گوشزد کند. در تصاویری که سایت فدراسیون فوتبال منتشر کرده، مشخص است که نوک پیکان نصیحت‌های او به سمت جوانانی چون قایدی و نجاریان روانه شده است.
حالا تنها ۴۸ ساعت تا نخستین آزمون دراگان اسکوچیچ وقت باقیست. او باید تیمش را به مصاف ازبکستانی بفرستد که بعد از دوران کابوس‌وار با هکتور کوپر مجددا در حضور وادیم آبراموف سروشکل گرفته است. البته که فارغ از هر نتیجه‌ای قضاوت درباره اسکوچیچ و تیمش زود است و باید به آنها زمان داد تا خودشان را بشناسند. البته که این را هم باید بدانیم؛ زمان زیادی نداریم. فعلا فقط می‌توان با همین چند فریم تصویر در حوالی هتل المپیک و در مرکز ملی فوتبال راجع به سرمربی تیم ملی صحبت کنیم. تصاویری که اگر در آنها دقت کنید با شما حرف می‌زنند. 
شما هم به این تصاویر نگاهی بیندازید:

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.