×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
همه‌گیری کرونا تورهای موتور سواری را متوقف کرد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، بر اساس آمار، بیش از سه، چهار هزار موتورسیکلت سنگین در تهران وجود دارد که قیمت برخی از این موتورسیکلت‌های لاکچری  از ۵۰۰ میلیون تا بیش از ۲ میلیارد تومان است. بیشتر صاحبان این موتورها این وسایل را برای تردد روزانه انتخاب نکرده و علاقمند هستند در روزهای تعطیل برای ورزش و تفریحی استفاده کنند. این موتورسیکلت ها برای تردد در سطح شهر باید از مراجع مربوطه از جمله پلیس راهور مجوز تردد بگیرند.

پیست های موتورسواری هیات‌ها و فدراسیون موتورسواری بخشی از این جوانان را جذب خود کرده است و بخشی دیگر این موتورسواران می توانند در تورهای کانون جهانگردی و اتوموبیل‌رانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری شرکت کنند.

 رئیس کلوپ موتورسواران کشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به برگزاری هفت تور موتورسواری در سال گذشته، گفت: این میزان به نسبت تعداد و ظرفیت فعالیت در این رشته بسیار کم است اما شرایط کرونا در کشور محدودیت های زیادی را برای ما ایجاد کرده بود.

«سعید باقری» با بیان این که هدف اصلی کلوپ، ساماندهی تور موتورسواری در کشور است، گفت: دلیل انتخاب مبدا و مقصد مرتبط با حوزه گردشگری در تورهای موتورسواری، مانند کاخ نیاوران، گلستان، مرقد امام خمینی، برج میلاد برای معرفی این اماکن به مردم و ترویج صنعت گردشگری بوده است.

وی درخصوص چرایی دلیل کم برگزار شدن این تورها، گفت: اهمیت شرایط مناسب آب و هوایی، شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن، سبب شده تعداد این تورها کم شود؛ در غیر این صورت می توانستیم ماهیانه سه تور موتورسیکلت برگزار کنیم.

تجارت گردان | همه‌گیری کرونا تورهای موتور سواری را متوقف کرد

او همچنین با اشاره به این که شیوع کرونا و در ادامه بستن شدن مرزها بسیاری از تورهای متوقف کرد، گفت: قرار بود در ایام محرم سال گذشته تور تهران- کربلا برگزار شود که با بسته شدن مرزها این برنامه نیز لغو شد. همچنین قرار بود به دیگر کشورهای همسایه نیز تورهای مشابه برگزار کنیم که میسر نشد.که باکاهش محدودیت های کرونا اقدام به برگزاری این تورها خواهیم کرد. برگزاری تورهای میان دو شهر و استان نیز از جمله دیگر برنامه کلوپ خواهد بود.

باقری در ادامه با اشاره به تورهای غیر قانونی که در سطح برخی اتوبان‌ها برگزار می‌شود، گفت: متاسفانه این تورها هیچ مجوز برگزاری نداشته و به صورت غیر قانونی برگزار می شود که می تواند عواقب زیادی برای این موتورسیکلت سواران داشته باشد.

وی در مقایسه تورهای غیر قانونی و قانونی گفت: تمام مجوزهای لازم در تورهای کلوپ موتورسواری از پلیس و دیگر مراجع گرفته می‌شود و آموزش لازم به سر گروه‌های حاضر در این تورها برای جلوگیری از وقوع تصادف داده می شود همچنین خودورهای امدادی نیز در طول مسیر موتورسواران را همراهی می کنند.

رئیس کلوپ موتورسواران کانون جهانگردی و اتوموبیل‌رانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خاتمه، از جوانان علاقمند این ورزش باهیجان خواست از تورهای مجوز دار و قانونی موتورسواری استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، اجرای تور موتورسواران کشور در ایام خاص (مناسبت‌های ملی و مذهبی) همانند برگزاری نخستین تور در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) همچنین سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد آن ها و همچنین ادامه راه آنان و حفظ ارزش های امام و انقلاب در بین جوانان است.

تاکنون سه دوره رالی تور رسمی موتور سواری کشور برگزار شده که اولین رالی تور رسمی موتورسواری کشور، همزمان با سی و یکمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

دومین تور موتور سواری کانون جهانگردی و اتوموبیلرانی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد و سومین و بزرگترین تور موتورسواران کشور به مناسبت بزرگداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در روز جمعه ۱۲ دی به سرپرستی برگزار شد.

همچنین پنجمین تور موتورسیکلت سواری به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار و بنا بر اعلام رئیس کلوپ موتورسواران کانون جهانگردی و اتوموبیل‌رانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تور موتورسواری به مقصد کربلا پس از پایان کرونا برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.