×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
همه می‌خواهند نهضت ملی مسکن اجرا شود اما منابع نداریم/ سرعت اجرا متناسب با شعارهای داده شده، نیست

رحمت‌اله فیروزی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین تصمیمات دولت برای تامین مالی پروژه نهضت ملی مسکن و برنامه وزیر اقتصاد برای تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی و عقب ماندگی بانک‌ها برای پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن اظهار داشت: مجموعه دولت، مجلس، شبکه بانکی و … قصدشان این است و دِلشان می‌خواهد که نهضت ملی مسکن به اجرا برسد اما لازمه آن داشتن منابع است و دولت منابع مورد نیاز را در اختیار ندارد و واقعا در عدم تامین منابع عمدی در کار نیست.  

وی ادامه داد: نبود منابع به شرایط ارزی کشور، وضعیت مالی و بودجه‌ای کشور برمی‌گردد و امیدواریم با روش‌هایی که اتخاذ شده بتوانند نیاز به تامین مالی را رفع کنند و سرعت اجرای این پروژه افزایش پیدا کند اما به طور قطع برای تامین منابع مالی نیاز به حمایت بانک‌ها داریم و باید منابع در نظر گرفته شده را در قالب تسهیلات به بخش مسکن اختصاص دهند.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به میزان پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن گفت: واقعیت این است که پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن متناسب با شعارها و برنامه‌هایی که داده شد، پیش نرفت و محقق نشد. امیدواریم وزیر جدید راه و شهرسازی بتواند با برنامه‌ها و هماهنگی‌هایی می‌تواند انجام دهد، وضعیت اجرای این پروژه را بهبود ببخشد و نهضت ملی مسکن بر اساس برنامه حرکت کند.

فیروزی درباره وجود ابهامات درباره هزینه تمام شده هر واحد نهضت ملی مسکن و میزان پرداخت آورده اولیه از سوی متقاضیان اظهار داشت: قیمت‌ها متناسب با تقاضاها و شرایط روز اقتصادی کشور است و امروز همه امور کشور به وضعیت ارز گره زده شده، افزایش قیمت ارز در تمام امور اثر می‌گذارد و باعث افزایش قیمت‌ها در تمام بازار‌ها می‌شود. هر چند بخشی از این افزایش قیمت‌ها واقعی نیستند اما به هر حال به وضعیت ارز در کشور معطوف شده‌است.  

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.