×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
همکاری بانک تجارت با فین تک ها برای طراحی سرویس های بانکی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، ترک تبریزی نایب رییس هیات مدیره این بانک به عنوان یکی از سخنرانان افتتاحیه این دوره از مسابقات به سیر تحولات ایجاد شده در بخش فناوری اطلاعات بانکها در سه دهه اخیر اشاره کرد و گفت: حضور و نفوذ IT در بانکها همسو با افزایش انتظارات و توقع مشتریان در سه دهه گذشته به خوبی نمایان است و بانکها با استخدام نیروهای متخصص و تاسیس شرکت های مختلف در حوزه IT تلاش کرده اند که زیرساخت های خود را در این حوزه ارتقاء دهند.

وی افزود: ظهور فناوری در بانکها با کامپیوترهای بزرگ آغاز شد و آرام آرام دستگاه های خودپرداز، تلفنبانک، همراه بانک و … به عرصه خدمات بانکی ورود کردند و اکنون نیز بحث بانکداری باز و سرویس های بانکی دیجیتالی مطرح است. بانک تجارت با درک شرایط موجود، از سالهای قبل نسبت به ایجاد شرکت تکنو تجارت اقدام کرد که این شرکت تعدادی از شرکت های دانش بنیان و فین تک ها را تحت پوشش دارد. این در حالی است که بانک تجارت در سالهای اخیر در بحث همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی و در حوزه اعطای تسهیلات و تعهدات به این دسته از شرکتها عملکرد قابل توجهی را بر جای گذاشته است.

تبریزی با اعلام آمادگی بانک تجارت برای همکاری با شرکت های دانش بنیان و فین تک ها در حوزه طراحی سرویس ها و خدمات بانکی یادآور شد: همه سرویس های ارائه شده در بانکداری خرد به صورت دیجیتالی نیز قابل ارائه است و ارائه این خدمات به زودی در شعب بانکها حذف خواهد شد. بانک تجارت در استراتژی جدید خود افزایش نفوذ در بازار مشتریان شرکتی ، اصناف و مشتریان خرد را مد نظر قرار داده و اطمینان داریم ادامه و گسترش همکاری بانک با شرکتهای دانش بنیان در زمینه طراحی محصولات جدید اثرات مثبتی را برای دو طرف به ارمغان خواهد آورد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه بانک تجارت حمایت از شرکت های دانش بنیان را در اولویت برنامه های خود دارد گفت: در سیستم بانکی و در حوزه نرم افزار با چالش هایی روبرو هستیم. بسیاری از اپلیکیشن های موجود در سیستم بانکی با زبان های برنامه نویسی قدیمی نوشته شده که مهاجرت از این سیستم ها را دشوار کرده است. همچنین عدم آشنایی کامل برنامه نویسان با فرآیندهای بانکی و تحریم های سالهای اخیر نیز بانکها را با کمبود دانش و ایجاد موانعی در پروسه مهاجرت روبرو کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.