×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
همکاری با شرکت‌های دانش بنیان؛ راه حل موثر برای دور زدن تحریم‌ها در صنعت پتروشیمی

مهندس خسروی رئیس مجتمع پتروشیمی اروند، اعلام کرد که تولید سانتریفیوژ PVC به عنوان یکی از محصولات کلیدی در این مجتمع، به دست شرکت دانش‌بنیان داخلی صورت می‌گیرد. این تولید به عنوان یک گام مهم به منظور کاهش وابستگی به واردات از شرکت‌های آلمانی و آمریکایی در این زمینه به شمار می‌رود.

خسروی افزود: با اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های گوناگون از جمله کاتالیست، تجهیزات، ماشین‌آلات و مواد اولیه، توانستیم به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابیم. این همکاری‌ها نه تنها منجر به افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها گردیده، بلکه کیفیت محصولات نیز بهبود یافته است.

همکاری پتروشیمی اروند با بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان

رئیس مجتمع پتروشیمی اروند اعلام کرد که این شرکت با بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان در تعامل بوده و در حال حاضر با ۱۲ شرکت دانش بنیان، قراردادهای بلندمدت را به امضاء رسانده است.

مهندس خسروی، در گزارشی به جزئیات همکاری‌های موفق با شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با همکاری شرکت دانش بنیان “همگام صنعت”، سانتریفیوژ اصلی برای تولید PVC را با موفقیت ساخته و این محصول را به پتروشیمی‌های بندر امام و دهدشت معرفی کرده‌اند که نتیجه این همکاری منجر به بستن قراردادهای مهم بین این شرکت‌ها شده است. او به تعاون مثمر با شرکت “لوله سازی برنا صنعت” اشاره کرد و بیان کرد که این شرکت شیرفلکه‌های خاصی را برای پتروشیمی اروند تولید نموده است. همچنین افزود که شرکت “آتیه پردازان شریف” قطعات الکترولایزرهای مجتمع را تولید می‌کند و سالانه ۶۰۰ آند کاتد برای این مجتمع تولید می‌گردد.

رئیس مجتمع پتروشیمی اروند، درباره تأثیر همکاری با شرکت‌های دانش بنیان بر دور زدن تحریم‌ها، اشاره کرد و گفت: هر واحد کلرآلکالی ما، دو میز تولید دارد و هر یک از این میزها مجهز به ۱۲ الکترولایزر است. هر الکترولایزر نیز ۱۶۸ سلول المنت دارد که توسط شرکت “آتیه پردازان شریف” برای پتروشیمی اروند تولید می‌شود. این همکاری‌ها به ما این امکان را می‌دهد که تحریم‌ها را به کارآمدی دور بزنیم و به صورت پیوسته به توسعه و پیشرفت در عرصه پتروشیمی ادامه دهیم.

تولید سانتریفیوژ PVC در داخل کشور؛ گامی به سوی استقلال اقتصادی

وی در ادامه گفت: پیشگام صنعت با دستاوردهای بی‌نظیر، موفق به تولید سانتریفیوژ PVC شده ما را از وابستگی به واردات از شرکت‌های آلمانی یا آمریکایی خوداری نموده است. این شرکت همچنین در حال حاضر قطعات مورد نیاز ما را تولید می‌کند. دو عنصر اساسی در بخش PVC و CA که در ابتدا و انتهای حلقه تولید ما جای می‌گیرند، و از طریق قراردادهایی که با این شرکت‌ها منعقد کرده‌ایم، به سفارش تولید می‌رسند و این تعاملات به ما این امکان را می‌دهد که با موفقیت تحریم‌ها را دور بزنیم و در مسیر توسعه و استقلال اقتصادی پیشرو باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.