×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
همکاری صنعت و دانشگاه موجب افزایش بهره وری است/ صرفه جویی قابل توجه در بودجه راهسازی کشور با تولید افزودنی جوانساز قیر

دکتر اسفندیار روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه جاری در آیین امضای تفاهم نامه همکاری شرکت نفت پاسارگاد با دانشگاه امیرکبیر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت بقیه الله با اشاره به اینکه نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولیدکننده قیر همواره سکاندار استاندارد قیر در خاورمیانه و جهان بوده است گفت: متقاضیان قیر همواره محصول نفت پاسارگاد را به دلیل کیفیت بالای آن ترجیح می دهند.
وی افزود: نفت پاسارگاد همواره نگاه ویژه‌ای به موضوعات محیط زیستی داشته است و موفق شده‌ایم هرساله حائز رتبه برتر صنعت سبز و دوستدار محیط زیست شویم.
دکتر اسفندیار با اشاره به میزان بالای انباشت تراشه های آسفالت در کشور که مورد استفاده قرار نمی گیرند گفت: با استفاده از محصول جوانساز، بازیابی و ایجاد امکان استفاده مجدد از این محصولات رقم قابل توجهی صرفه جویی در بودجه راهسازی صورت می گیرد.
وی همچنین ضمن تشکر ویژه از دانشگاه امیرکبیر، با اشاره به اینکه همراهی صنعت با دانشگاه و مراکز آکادمیک همواره پیوندی مبارک و موجب افزایش بهره وری بوده است، ابراز امیدواری کرد گسترش همکاری ها نتایج مطلوبی در صنعت کشور ایجاد کند.
دکتر محمدجواد عامری، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از نفت پاسارگاد برای ایجاد فرصت همکاری با این دانشگاه گفت: اعتقاد و باور ما این است که همکاری دانشگاه با صنعت می تواند موجب گشایش و خدمت به کشور عزیزمان شود.
محمد راهی مدیر واحد تحقیق و توسعه نفت پاسارگاد در این نشست به بیان توضیحاتی در رابطه با این توافقنامه ها پرداخت و گفت: از ۲ونیم میلیون تن قیر مصرفی در کشور حدود ۹۰ درصد در صنعت راهسازی استفاده می شود و به همین دلیل به سراغ دانشکده عمران دانشگاه امیرکبیر رفته ایم تا با همکاری های مشترک و تولید محصول جوانساز بازیافت و استفاده مجدد از چندین میلیون تن آسفالت بازیافتی فراهم شود.
وی افزود: پروژه های ما از جمله تولید افزودنی جوانساز محصولات قیری و تدوین کتاب تخصصی حوزه قیر، در راستای بهبود کیفیت و کاهش هزینه تعریف شده اند و ارتقا دانش فنی همواره از دغدغه های نفت پاسارگاد بوده است.
همچنین پوریا حاجی کریمی استادیار دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه امیرکبیر در این نشست با اشاره به اینکه سالهاست از تجارب نفت پاسارگاد در عرصه دانشگاه استفاده می شود گفت: بعد از چاپ کتاب هندبوک قیر در سال ۹۱ این کتاب مورد استفاده و استقبال دانشگاهیان قرار گرفت و امروز پس از یک دهه بار دیگر فرصت چاپ کتاب پیشرفته دیگری در حوزه قیر با مشارکت نفت پاسارگاد و دانشگاه امیرکبیر به وجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه طبق آمار سالانه ۲۰ میلیون تن تراشه آسفالتی در کشور تولید می شود که رقم دقیقتر در حدود ۳۰ میلیون تن است، گفت: استفاده مجدد از این تراشه ها که با محصول جوانساز امکان پذیر خواهد بود موجب بازگشت سرمایه هنگفت ۸ الی ۹ هزار میلیارد تومانی می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.