×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
هند در تلاش برای کاهش قیمت نفت به چین می‌پیوندد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، هند، سومین واردکننده بزرگ نفت خام جهان، به چین می‌پیوندد تا در شرایطی که قیمت‌های جهانی رو به افزایش است، با آزاد کردن ذخایر سوخت استراتژیک، نفتی با قیمت ارزان را در اختیار پالایشگاه‌های خود قرار دهند.

گزارشاتی به نقل از منابع آگاه دولتی حاکی از این است که هند در نظر دارد نیمی از ذخایر استراتژیک خود را به فروش برساند تا مشارکت بخش خصوصی در توسعه ظرفیت ذخایر استراتژیک خود را افزایش دهد.

کارشناسان معتقدند فروش نفت خام از این ذخایر می‌تواند اقدامی در راستای کاهش قیمت‌های نفت برای پالایشگاه‌ها باشد. ذخایر استراتژیک هند در حال حاضر ۳۶.۵ میلیون بشکه نفت خام را شامل می‌شود.

امسال هند یکی از اصلی‌ترین منتقدان توافق کاهش تولید نفت خام اوپک پلاس بود و معتقد بود این گروه برای بالا بردن قیمت‌ها در روند بازارها دستکاری می‌کنند. کارشناسان و مقامات هندی معتقدند بالا رفتن قیمت نفت خام و بنزین در هند ریکاوری اقتصادی این کشور را کند می‌کند.

هفته گذشته اعلام شد بزرگترین واردکننده نفت جهان، چین، به دنبال آزادسازی ذخایر انبارهای نفت استرتژیک خود می‌باشد.

چین در اقدامی که کارشناسان آن را ابزاری برای محدود کردن بالا رفتن اخیر قیمت‌ها می‌دانند، ۲۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود را آزاد کرده بود. چند منبع آگاه به انرژی اینتلجنس خبر دادند که چین در آستانه آزادسازی ۲۲ تا ۲۹ میلیون بشکه دیگر از این ذخایر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.