×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
هواوی Matebook X Pro 2022 و Matebook E را رونمایی کرد

اکنون ششمین سالی است که هواوی لپ‌تاپ تولید می‌کند. این شرکت رویداد MWC خود را با معرفی دو لپ‌تاپ جدید ویندوز ۱۱، یعنی Matebook X Pro 2022 و Matebook E آغاز کرد. Matebook X Pro 2022 پرچم‌دار فوق‌قابل‌حمل (Ultraportable) و Matebook E دستگاهی جمع‌وجور است.

مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت Matebook X Pro 2022

به‌گزارش جی‌اس‌ام آرنا، میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۲ به صفحه‌نمایش لمسی ۱۴٫۲ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۳۱۲۰ در ۲۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نسبت تصویر ۳:۲ مجهز است. هواوی می‌گوید این بهترین پنلی محسوب می‌شود که تا‌به‌حال برای لپ‌تاپ‌هایش در نظر گرفته است. این صفحه‌نمایش ۵۰۰ نیت روشنایی دارد و کل طیف رنگ P3 را پوشش می‌دهد.

قاب بالایی فقط ۶ میلی‌‎متر ضخامت دارد و وب‌کم HD یکپارچه‌ای در آن قرار گرفته است. بدنه‌ی این نوت‌بوک فلزی است و تنها ۱٫۳۸ کیلوگرم وزن دارد. دستگاه مذکور در ضخیم‌ترین نقطه‌اش فقط ۱۵٫۵ میلی‌متر است. همچنین، به شش بلندگو مجهز شده است که تجربه‌ی صوتی رضایت‌بخشی دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

تراشه‌های نسل یازدهم Rocket Lake اینتل همراه با پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه Iris Xe در لپ‌تاپ جدید هواوی تعبیه شده‌اند. این دستگاه از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x و حداکثر یک ترابایت M2 SSD برخوردار خواهد بود. سیستم خنک‌کننده آن نیز شامل سه ورودی هوا و دو فن باله کوسه‌ای و یک ماژول اتلاف حرارت VC است.

درگاه‌های ورودی‌وخروجی این لپ‌تاپ را چهار پورت USB-C (دو پورت USB 3.2) و یک جک هدفون تشکیل می‌دهد. این لپ‌تاپ شارژر ۹۰ واتی GaN USB-C دارد که وزنش تنها ۱۸۰ گرم است. هواوی قیمت میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۲ را ۱,۸۹۹ یورو اعلام کرده است.

علاوه‌بر ارتقای سخت‌افزاری، هواوی پیشرفت‌های نرم‌افزاری را نیز نوید داده است. Huawei Super Device به کاربران اجازه می‌دهد دستگاهشان را به‌صورت یکپارچه‌تری به اکوسیستم شرکت متصل کنند. به‌عنوان مثال، این سیستم به کاربران میت‌بوک ایکس پرو اجازه می‌دهد نمایشگرهای خود را به تبلت میت‌پد گسترش دهند.

همچنین، آنان می‌توانند حداکثر سه اپ موبایلی را مستقیماً از رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۰ هواوی ازطریق Mobile App Engine این شرکت اجرا کنند. هواوی پشتیبانی هوشمندانه‌تر از Free Touch Creative Gesture را برای دستگاه مذکور نیز معرفی کرده است که حداکثر ۶ حرکت لمسی را امکان‌پذیر می‌کند.

مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت Matebook E

اگر می‌خواهید دستگاه باریک‌تری را با خود حمل کنید، ممکن است Matebook E گزینه‌ی بهتری برای شما باشد. این دستگاه فقط ۷٫۹ میلی‌متر ضخامت و ۷۰۹ گرم وزن دارد. همچنین، نمی‌توان قاب آلیاژی منیزیم و پشت شیشه‌ای بافت‌دار آن را نادیده گرفت. درواقع، Matebook E تبلتی است که ازطریق کیبورد همراه خود به لپ‌تاپ تبدیل می‌شود.

Matebook E به صفحه‌نمایش ۱۲٫۶ اینچی OLED با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، دوربینی ۸ مگاپیکسلی در پنل جلویی و دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی در پنل پشتی، ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x، تراشه‌های نسل‌یازدهمی i5 و i7 اینتل، گرافیک Iris XE و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت PCIe NVMe SSD مجهز است.

یکی از مشکلات احتمالی این لپ‌تاپ درگاه‌های ورودی‌وخروجی محدود است؛ زیرا شما فقط یک پورت USB-C دردسترس دارید که از Thunderbolt 4 و جک هدفون پشتیبانی می‌کند.

از دیگر اتصالات پیشتیبانی‌شده در MateBook E می‌توان به وای‌فای ۶ و Bluetooth 5.1 اشاره کرد. برای این محصول باتری ۴۲ وات‌ساعتی در نظر گرفته شده است که ازطریق شارژر همراه ۶۵ واتی شارژ می‌شود. از دیگر ویژگی‌های Matebook E اسپیکرها و میکروفون‌های چهارگانه و پشتیبانی از قلم نسل دوم Huawei M-Pencil است.

قیمت Huawei Matebook E 2-in-1 از ۶۴۹ یورو برای نسخه‌ی i3 اینتل با پیکربندی ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی شروع می‌شود؛ درحالی‌که نسخه‌ی i5 اینتل با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۹۹۹ یورو است. نسخه‌ی مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی Matebook E به‌همراه صفحه‌کلید مغناطیسی هوشمند ۱,۱۹۹ یورو برای پردازنده‌ی اینتل i5 و ۱,۳۹۹ یورو برای اینتل i7 قیمت دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.