×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | هیچ برنامه‌ای برای انهدام کالا‌های سرمایه‌ای نداریم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حسین میرمعینی معاون بهره‌برداری و فروش اموال تملیکی کشور در حاشیه مراسم امحای کالا‌های سلامت محور فاقد مجوز در جمع خبرنگاران بیان کرد: برابر قانون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی می‌تواند ۱۰ درصد عواید حاصل از فروش کالا‌های ضبط شده را صرف امرار معاش خود کند به همین منظور برای صیانت از سلامت جامعه و مردم اقدام به انهدام کالا‌هایی می‌کنیم که به سلامت جامعه آسیب می‌زنند.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال تملیکی کشور ادامه داد: امروز مراسم انهدام ۴۰۰ تن کالا‌های سلامت محور از جمله مواد آرایشی، بهداشتی، خوراکی و دوختنی به ارزش ۱۹ میلیارد ریال انجام شد.

میرمعینی با بیان اینکه هر استانی در طول سال نسبت به عملیات انهدام اقدام می‌کند، گفت: ۳۱ استان کشور معمولاً کالا‌های تاریخ مصرف گذشته یا آن‌هایی که فاقد مجوز سازمان ملی استاندارد و بهداشت هستند را منهدم می‌کنند.

او تصریح کرد: از آنجایی که تعرفه واردات کالا‌ها سبب می‌شود تا برخی سودجویان اقدام به واردات کالای قاچاق کنند لذا موضوع انهدام این نوع کالا‌ها در کلیه کشور‌ها اجرا می‌شود، اما وسعت این اقدام در کشور ما بیشتر است.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال تملیکی کشور بیان کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۱۰۰ تن کالا به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال منهدم شد که این میزان بر ۱۰ ماهه نخست سال جاری حدود ۱۳ هزار تن به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

میرمعینی ادامه داد: تعداد انبار‌های کل کشور حدود ۹۰ عدد است که عملیات معدوم سازی کالا‌های سلامت محور و قاچاق به صورت ماهیانه در ۳۱ استان مختلف کشور انجام می‌شود.

او با اشاره به وضع کالا‌های سرمایه‌ای قاچاق گفت: هیچ برنامه‌ای برای انهدام کالا‌های سرمایه‌ای نداریم و نخواهیم داشت و کلیه کالا‌های صادراتی که به تولید ضربه می‌زنند به شرط صادرات به فروش خواهند رسید.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال تملیکی کشور ادامه داد: بخش دیگری از کالا‌های سرمایه‌ای که امکان استفاده از آن‌ها در مهندسی معکوس وجود دارد، مورد استفاده داخل قرار خواهند گرفت.

میرمعینی در پایان بیان کرد: برای انهدام باید حکم قضایی داشته باشیم و ۳ سال طول کشیده تا این حکم به نفع دولت برای امحای این کالا‌ها صادر شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.