×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هیچ موردی از بیماری کرونا در کشور مشاهده نشده است

تجارت گردان | هیچ موردی از بیماری کرونا در کشور مشاهده نشده است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت با حضور در برنامه تلویزیونی با اشاره به بیماری ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور‌هایی مانند چین، امارات، عربستان، پاکستان، اقلیم کردستان عراق مشاهده است. با توجه به محدودیت سفر به چین و به خصوص تعداد کم مردم ایران در شهر «ووهان»، خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه موارد ابتلا به این بیماری در کشور گزارش نشده است.

او ادامه داد: ویروس کرونا مشترک بین انسان و حیوان و دومین عامل شایع سرماخوردگی است که تغییر ژنتیکی پیدا کرده و علائم سرماخوردگی مانند سرفه‌های خشک و‌تر دارد. افرادی که این علائم در آن‌ها با شدت بیشتری ظاهر می‌شود، نیازمند بستری در بیمارستان‌ها هستند.

حریرچی اضافه کرد: افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند یا سنشان بسیار بالا  بوده و یا دارای بیماری زمینه‌ای بوده اند.

معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: تعداد موارد فوت ناشی از بیماری ویروس “کرونا” بین ۲ تا ۳ درصد بوده که در مقایسه با ویروس “ابولا” میزان مرگ و میر آن کمتر بوده است.

او گفت: تاکنون حدود ۱۷۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت و چند هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

حریرچی تاکید کرد: رفتار‌های ویروس کرونا برای ما ناشناخته است. این ویروس یک بار در سال ۲۰۰۳ تحت عنوان سارس در کشور چین  و همچنین در سال ۲۰۱۳ تحت عنوان مرس در عربستان در بین مردم ورود پیدا کرده بود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروس کرونا باید دست‌های خود را با آب و صابون به طور مرتب شستشو داد  و از دست زدن به دهان و بینی و چشم پرهیز کرد.

او افزود: امروزه واکسنی برای بیماری کرونا درست نشده است و داروی خاصی ندارد و تنها افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند مراقبت‌های عمومی از آن‌ها انجام می‌گیرد.

حریرچی یادآوری کرد: توصیه پزشکان این است که مردم از دستمال‌های یک بار مصرف استفاده کنند و از مصرف مایعات گرم و ولرم غافل نشوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.