×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
هیچ کمبودی وجود ندارد/ در ساعات آینده بازار از کلیه اقلام بهداشتی اشباع خواهد شد

تجارت گردان | هیچ کمبودی وجود ندارد/ در ساعات آینده بازار از کلیه اقلام بهداشتی اشباع خواهد شد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازایلنا، در جلسه مشترک اصناف و انجمن‌های تولید کننده با وزیر صمت و سخنگوی دولت رضا رحمانی وزیر صمت با تاکید بر اینکه میزان ذخیره کالاهای اساسی بیش از هر سال دیگر است گفت: در ماه‌های قبل ما متهم بودیم که چرا بیش از استانداردهای معمول اقدام به ذخیره‌سازی کردیم و اکنون یکی از مشکلات ما دپوی زیاد کالا در بنادر شمال و جنوب است پس نباید هیچ نگرانی بابت کمبود کالا وجود داشته باشد با وجود اینکه در دو روز گذشته فشار شدیدی برای روی برخی اقلام بود ولی خوشبختانه از شب گذشته این فشار کاهش پیدا کرده و با توجه به اینکه در بحث ذخایر مشکلی نیست برای توزیع سریع کالاها دستورهای لازم داده شد. از سوی دیگر شورای امنیت به پلیس راه سراسر کشور ابلاغ کرده است که حرکت کامیون‌های حامل این اقلام در این ایام و تعطیلات عید بدون مشکل باشد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فرماندهی ستاد مقابله با آن گفت: به دستور رییس جمهور، وزیر بهداشت، مسئول این حوزه شده است و ما نیز در کنار آنها هستیم و بخش فراهم کردن و لجستیک اقلام بهداشتی به ما محول شده است. من نیز آقای مدرسی را که در این حوزه توانایی دارد را مسئول کار کردم.

وی افزود: ما در اقلام ضد عفونی کننده و شوینده‌ها هیچ گونه مشکلی نداریم در حالی که در فضای مجازی عنوان شده بود که الکل کم است فقط در یک واحد ما سه میلیون لیتر الکل وجود دارد و هر کسی که نیاز دارد ما بدون محدودیت می‌توانیم الکل بدهیم. از سوی دیگر تولید ما نیز شبانه‌روزی شده و تولید اقلام ضد عفونی کننده دو برابر شده است در حوزه مواد شستشو سال گذشته ۲۵۰ هزار لیتر تولید داشتیم که این نیمی از ظرفیت واحدهای تولیدی ما بوده است

وی ادامه داد: خوشبختانه افرادی که از این قضیه سوء استفاده می‌کنند کم است ما بیشتر شاهد همکاری مردم و تولیدکنندگان اهستیم به طوری که شب گذشته یکی از تولیدکنندگان اسپری در جلفا با من تماس گرفت و گفت حاضر است بدون هیچ چشم‌داشتی خط تولید خود را به تولید مواد ضد عفونی کننده اختصاص دهند ما از این گونه موارد زیاد داشتیم و قرار بود به این واحدها مجوز موقت در عرض ۲۴ ساعت داده شود.

وی در خصوص ماسک گفت: تعرفه واردات آن صفر شده و اولویت یک به آن داده شده است ما واحدهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند به طور کامل تحت نظر د اریم و یک نفر ازوزارتخانه بر کارخانه‌ها مستقر شده است حتی اگر کارخانه کمبود قطعه داشته با شد بلافاصله آن قطعه از هر کجای دنیا با هواپیما وارد می‌شود و تولیدکننده مستقیم به گمرک مراجعه می‌کند و آن را تحویل گیرد.

وی ادامه داد: استان‌های البرز و قزوین قطب تولید شوینده‌ها هستند و با استانداران آنها هماهنگی شده تا شرایط لازم را برای آنها فراهم کنند.

وی با اشاره به اثرگذاری رسانه‌ها و فضای مجازی گفت: فضای رسانه‌ای ما بسیار تاثیرگذار است به طور مثال لیموترش ناگهان شب گذشته افزایش پیدا کرد به طوری که برای واردات آن ا قدام کردیم اما شب که دکتر حریرچی در برنامه خبری ا علام کردند که تاثیری بر ویروس کرونا ندارند و حتی شاید اثرگذاری منفی داشته باشند قیمت آن شروع به کاهش کرد.

وی در پایان افزود: ستاد تنظیم بازار و بازرسان ما نیز در بازار حضور دارند و حتی موردی داشتیم که یک نفر از سوی سازمان حمایت در واحد عرضه کننده مصستقر شده تا مطمئن شود تمام کالا به فروش می‌رود. ما به طور کامل در حال رصد بازار هستیم و هیچ مشکلی برای تامین اقلام و توزیع آنها نداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.