×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
واتساپ امکان واکنش به پیام را بالاخره عرضه کرد

واتساپ یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به حساب می‌آید که تا قبل از کرونا شاید باور نمی‌کردید که اصلا پرکاربرترین اپلیکیشن پیام‌رسان باشد چرا که به نسبت سایر رقبا، قابلیت‌های بسیار کمتری داشت و اصلا نمی‌توان تصور کرد که چگونه کاربران با آن کار می‌کردند. اما شرکت تصمیم گرفت روز به روز به قابلیت‌های آن اضافه کند تا کاربران هم بیشتر و بیشتر به آن علاقه‌مند شوند.

بعد از اینکه کرونا گسترش پیدا کرد و نیاز کاربران به اپلیکیشن‌هایی که بتوان از طریق آن‌ها به دورکاری پرداخت افزایش پیدا کرد، چندین ماه هر قابلیتی که به واتساپ اضافه می‌شد واقعا کاربردی بودند. اما این روزها بیشتر آپدیت‌ها نقش معمولی‌تری به خود گرفته‌اند که از جمله این موارد می‌توان به همین واکنش به پیام‌ها اشاره کرد. اگرچه این قابلیت در نوع خود بسیار کاربردی به حساب می‌آید اما به نسبت آن قابلیت‌هایی که در دوران کرونا برای واتساپ عرضه می‌شد خیلی بااهمیت و ضروری در نظر گرفته نمی‌شود.

امکان واکنش به پیام در حالی به واتساپ آمد که در پیام‌رسان‌های دیگر مدت‌هاست که وجود دارد. مدت‌ها بود می‌شنیدیم واتساپ هم می‌خواهد به‌زودی به این قابلیت مجهز شود اما هیچوقت این اتفاق نمی‌افتاد تا بدین ترتیب بالاخره امروز فرایند انتشار آن برای کاربران نسخه‌ی بتای این اپلیکیشن آغاز شد.

طبق گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت WABetaInfo، شرکت ظاهرا در تلاش است تا این قابلیت را هرچه زودتر برای کاربران بیشتر نیز عرضه کند اما فعلا کاربرانی که نسخه‌ی ۲.۲۲.۸.۳ از بتای این اپلیکیشن را در اختیار دارند می‌توانند واکنش به پیام را تجربه کنند. طبق گفته‌های این وب‌سایت، کاربران از بین ۶ واکنش مختلف از جمله لایک، عشق، خنده، غافلگیری، غم و تشکر، یکی را برای پاسخ سریع به پیام مخاطب خود ارسال کنند.

WABetaInfo می‌گوید عرضه‌ی این قابلیت فعلا همگانی نیست و فقط تعداد محدودی از کاربران بتا به آن دسترسی دارند اما قطعا طی آینده‌ای نزدیک باید شاهد عرضه‌ی آن برای نسخه‌ی عمومی واتساپ نیز خواهیم بود. البته نمی‌دانیم آیا این قابلیت فقط محدود به چت‌های گروهی است یا اینکه در چت‌های خصوصی هم می‌توان از آن استفاده کرد. اپلیکیشن‌های رقیب مانند اسلک و … در هر دو حالت امکان واکنش به پیام را در اختیار کاربران قرار می‌دهند حال باید دید واتساپ چه برنامه‌ای دارد.

این در حال حاضر یکی از چندین قابلیتی است که قرار است برای واتساپ عرضه شود. البته باید این یک مورد را از لیست «قرار است» خارج کنیم چرا که تقریبا باید گفت عرضه شده و فقط باید منتظر عرضه‌ی عمومی آن باشیم. از جمله قابلیت‌های خوبی که طی یک سال گذشته به واتساپ اضافه شده می‌توان به سازنده‌ی استیکر در نسخه‌ی دسکتاپ، امکان مشاهده‌ی پیش‌نمایشی از فایل‌های صوتی ضبط شده قبل از ارسال و پشتیبان‌گیری رمزگذاری شده اشاره کرد. علاوه بر این‌ها قابلیت‌هایی نظیر پیش‌نمایش تصاویر ارسالی به صورت فایل، امکان توقف فرایند ضبط صدا و از سرگیری آن و بسیاری موارد خوب دیگر هم از جمله قابلیت‌هایی هستند که گفته می‌شود واتساپ قرار است به‌زودی آن‌ها را عرضه کند.

فعلا در این رابطه که چه زمانی شاهد عرضه‌ی تمام این قابلیت‌ها روی نسخه‌ی عمومی واتساپ خواهیم بود خبری نداریم و باید منتظر بمانیم ببینیم چه پیش می‌آید اما قابلیت واکنش به پیام باید خیلی زود برای همه در دسترس قرار بگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.