×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
واحدهای بانک توسعه تعاون با افزایش کارایی، بستر موردنیاز را برای عملیات توسعه‌ای فراهم می‌کنند

تجارت گردان | واحدهای بانک توسعه تعاون با افزایش کارایی، بستر موردنیاز را برای عملیات توسعه‌ای فراهم می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون که هم‌زمان با سفر هیات دولت به اردبیل در این استان حضور یافته است ضمن بازدید از شعبه مرکزی و امام خمینی اردبیل اظهار داشت: عملکرد حرفه‌ای ۴۵۰ واحد بانک توسعه تعاون اعم از شعب و باجه‌ها به‌مثابه واحدهایی کارآمد، مستلزم رعایت اصول بهره‌وری و کارآمدی می‌باشد و این واحدها با کاهش هزینه تمام‌شده در فرآیندها و مکانیزم‌های بانکداری، فضا را برای عملیات توسعه‌ای فراهم می‌نمایند.

وی با اشاره به لزوم تحقق کامل برنامه ابلاغی تسهیلات اشتغال پایدار و روستایی در کلیه واحدهای سراسر کشور تأکید کرد: کلیه همکاران در همراهی با ارکان اعتباری بانک شرایطی را مهیا سازند که پرونده‌های مربوط به طرح‌های اشتغال‌زایی با سرعت و کیفیت مناسب، مراحل بررسی و تصویب را طی نموده و طرح‌های واجد شرایط برای ایجاد رونق اقتصادی به مرحله اجرا درآیند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: عملکرد ستودنی همکاران صف و ستاد بانک در اجرای شایسته طرح‌های ملی و تکالیف قانونی، موجب جلب اعتماد کارگزاران و سیاست‌گذاران به بانک شده است و به همین سبب، میزان عاملیت بانک در همکاری با دستگاه‌های اجرایی در حال افزایش است.

مهدیان ضمن بررسی آمار و عملکرد شعب مرکزی و امام خمینی اردبیل به لحاظ وضعیت منابع و مصارف، اعتبارات و تسهیلات، مطالبات، ضمانت‌نامه‌ها و سایر آمارهای مربوطه، با مسئولان و کارکنان این شعبه به گفتگو نشست و در جریان فعالیت آنها قرار گرفت. وی افزود: استان اردبیل در زمینه گردشگری پتانسیل بالایی دارد و امضای تفاهم‌نامه بانک با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زمینه توسعه فعالیت‌های استان در حوزه گردشگری را فراهم می‌کند. مهدیان در همین رابطه تصریح کرد: در حمایت از حوزه گردشگری برنامه‌های حمایتی خوبی مصوب شده که تعاونی‌ها می‌توانند با دریافت این تسهیلات برای ایجاد اشتغال اقدام کنند و رسالت و هدف اصلی ما در بانک توسعه تعاون کمک به تعاونی‌ها و حمایت از فعالیت‌های این شرکت‌ها می‌باشد و در این مسیر تمام تلاش و همت خود را به کار خواهیم گرفت.

مهدیان تلاش همکاران برای تجهیز مناسب منابع را الزامی دانست و افزود: منابع بانکی لازم است در مسیر مناسب بکار گرفته شود و نسبت مصارف به منابع بایستی مطابق استاندارد نظام بانکی تنظیم شود و در همین زمینه بازاریابی و جذب پرونده‌های بزرگ اعتباری برای رشد و شکوفایی بانکی و کمک به واحدهای تعاونی و تولیدی بسیار مهم تلقی می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون خطاب به همکاران استان افزود: فعالیت بانکداری حائز ویژگی گروهی و تیمی می‌باشد و با راهبری صحیح همکاران و انسجام در پیشبرد امور، کلیه واحدهای استانی قابلیت ارتقاء درجه را پیدا می‌نمایند.

مهدیان در ادامه سفر یک‌روزه خود در بازدید از باجه بعثت اردبیل ضمن بررسی وضعیت عملکردی باجه بعثت گفت: باجه‌ها تمام تلاش خود را جهت ارتقاء درجه به شعبه را انجام دهند و باجه‌هایی که عملکرد بهتری داشته باشند، پس از اخذ مجوزهای قانونی با تکمیل چارت سازمانی به شعبه ارتقاء خواهند یافت.

وی از ایجاد زیرساخت موردنیاز برای تفکیک آمار و عملکرد باجه‌ها از شعب تابعه خبر داد و افزود: این ویژگی امکان ارزیابی صحیح‌تر و دقیق‌تر عملکرد باجه‌ها و برنامه‌ریزی برای تبدیل آنها به شعبه را فراهم می‌آورد.

در این دیدارها عادل کریمی سرپرست مدیریت شعب استان اردبیل، حافظی رئیس شعبه مرکزی اردبیل، لطیفی رئیس شعبه امام خمینی اردبیل و حسن پور رئیس باجه بعثت اردبیل توضیحاتی در خصوص عملکرد تخصصی استان و برنامه‌های پیشرو ارائه دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.