×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
واحد آمونیاک آبان امسال وارد مدار می‌شود

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، غلامرضا جمشیدی در استودیو «به قله نزدیکیم» شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، جزئیاتی از آخرین مراحل اجرایی پروژه پتروشیمی هنگام را تشریح کرد و گفت: واحد آمونیاک این پتروشیمی در آبان امسال وارد مدار تولید می‌شود، اما واحد اوره باتوجه‌به مسائلی مرتبط با تأمین رآکتور احتمالاً در ابتدای سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.
وی ادامه داد: برای تأمین رآکتور این واحد سفارشی از یک کشور اروپایی ثبت شده و به دنبال مسیرهایی نزدیک‌تر برای تأمین رآکتور هستیم، چنانچه موفق شویم واحد اوره زودتر از موعد تحویل داده می‌شود و در غیر این صورت در ابتدای سال آینده آماده خواهد شد. البته پیگیری‌های مربوط به این پروژه از بخش‌های مختلفی در حال انجام است و ما امیدواریم که زودتر به نتیجه برسیم.
جمشیدی به دو مزیت صادراتی پتروشیمی هنگام یعنی نزدیکی به آب‌های آزاد و امکان صادرات و دسترسی به اسکله صادراتی اشاره کرد و گفت: پتروشیمی‌های دیگر تولیدکننده اوره و آمونیاک به دلیل بعد مسافت برای صادرات محدودیت دارند و ما می‌توانیم به جهت بعد مسافت این خلأ را برای آنها پرکرده و با سوآپ محصولات پتروشیمی امکان صادرات با هزینه کمتر را برای آنها فراهم کنیم.
مدیرعامل پتروشیمی هنگام با اشاره به سابقه اجرای این پروژه از ۱۲ سال قبل که به دلایل مختلفی متوقف مانده بود، تصریح کرد: در دولت سیزدهم و با حضور آقای علی عسکری در هلدینگ خلیج‌فارس اهتمام جدی برای راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تمام وجود داشت و شاهد حمایت و سرعت در اجرای این پروژه بودیم و خوشبختانه این پروژه به‌زودی به جایگاه واقعی خود و قله موردنظرش خواهد رسید.
جمشیدی با بیان اینکه صنعت اوره امروز تا ۹۰ درصد کاتالیست‌های موردنیاز خود را از داخل کشور تأمین می‌کند، افزود: پتروشیمی هنگام نیز بیش از ۹۰ درصد از کاتالیست موردنیاز را از داخل کشور تأمین می‌کند و علاوه‌برآن با ارتباطی که بین ما و دانش‌بنیان‌ها برقرار شده حدود ۵۰۰ قطعه‌ای که قبلاً برای واحدهای اوره و آمونیاک از خارج کشور وارد می‌شد، بومی‌سازی شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که حمایت‌های صورت‌گرفته برای اجرای پتروشیمی هنگام ادامه پیدا کند چرا که این پروژه تأثیر زیادی بر اشتغال و اقتصاد منطقه و استان و کشور خواهد داشت و عملکرد آن به نفع اوره سازهای دیگر کشور خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.