×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
والدین واکسن کودکان را جدی بگیرند

دکتر احسان مصطفوی در گفتگو با صدا و سیما با بیان اینکه در حال حاضر هنوز پوشش واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال در مقایسه با گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال کمتر هست، گفت: در این روز‌ها هموطنان باید دو ابزار محافظتی در برابر کرونا مثل رعایت شیوه نامه‌ها و واکسیناسیون را جدی بگیرند.

دکتر مصطفوی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات و سفر‌های نوروزی به هموطنان توصیه کرد: حتی المقدور از سفر کردن پرهیز کنند، اما اگر به سفر رفتند، دوری از تجمعات و رعایت شیوه نامه‌ها را برای نزدیک شدن به افراد پرخطر و سالمندان­ حتما مد نظر قرارد دهند تا خدای نکرده آرامش سفر به دل مشغولی‌های بعدی کرونایی تبدیل نشود. 

این اپیدمیولوژیست با اشاره به اینکه ما در حال حاضر در موج ششم اپیدمی کرونا که ناشی از قالب بودن واریانت امیکرون هست هستیم، گفت: این موج تقریباً بیش از یک ماه است که کشور را درگیر کرده و باعث ابتلای قابل توجه‌ای شده به گونه‌ای که بر اساس شواهد موجود در موج ششم با بالاترین موارد ابتلای اپیدمی از ابتدا تا کنون مواجه بوده ایم. 

وی افزود: خوشبختانه بر اساس شواهد و مدل سازی‌های انجام شده به نظر می‌رسد که ما هم در مورد موارد ابتلا و هم مورد موارد بستری در روز‌های اخیر پیک ششم را سپری کردیم. رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران با تاکید بر اینکه در موارد مرگ و میر کرونایی هنوز در پیک اپیدمی هستیم، افزود: انتظار داریم که انشالله در هفته‌های آتی شاهدکاهش قابل توجه موارد ابتلا، بستری و به طبع آن مرگ و میر باشیم. 

وی در ادامه افزود: ابزار‌های محافظتی نیز نسبت به قبل تغییری نکرده و همچنان نیاز هست که بحث واکسیناسیون به عنوان مهمترین ابزار پیشگیری مورد توجه همه هموطنانی که احیاناً هنوز برای دوز سوم مراجعه نکردن باشد. دکتر مصطفوی به والدین توصیه کرد تکمیل کردن چرخه واکسینه کودکانی که در اولویت هستند را مد نظر قرار دهند. 

بر اساس اخرین آمار‌ها تا هشتم اسفند ۱۴۰۰، ۶۲ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۲۰ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۷۵۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۴۱۲ دُز رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.