×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تیم‌های ملی والیبال ایران و کوبا امروز در نخستین دیدارشان در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲ ژاپن  از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در سن پترزبورگ روسیه به مصاف یکدیگر رفتند.  شاگردان کولاکوویچ  در حالی  مهیای این بازی شدند که پیش از اعزام از شرایط نه چندان خوب تیم صحبت به میان بود. با این حال همه بازیکنان بدون مشکل به این مسابقات آمدند.  

تیم‌های ملی والیبال ایران و کوبا پیش از این ۸ مرتبه با هم رو به رو شده بودند که سهم هر کدام ۴ برد بوده است. آخرین دیدار دو تیم هم در رقابت‌های قهرمانی جهان بود که با برد ایرانی‌ها همراه بود.  

تیم ملی والیبال ایران ۰ - کوبا ۰ / گزارش لحظه به لحظه

ست نخست / ایران ۲۳ – کوبا ۲۵ 

نخستین امتیاز بازی برای تیم کوبا به دست آمد، اما ضربه محکم و سنگین بازی را به تساوی کشاند، همان طور که انتظار می‌رفت کوبایی‌ها سرویس‌های خوبی می‌زدند و در زمان حمله هم ضرباتشان پر قدرت بود.دفاع ایران در ابتدا خوب نبود و همین مسئله باعث شد مردان کارائیب  ٣امتیاز جلو  بیافتند، اما ضعف آن‌ها در دفاع و پاس‌های خوب کاپیتان معروف اختلاف را کمتر کرد با این حال کوبا ٨-۶ از ایران پیش افتاد و دو تیم به استراحت رفتند.

ارتفاع بلند ضربات کوبایی‌ها و سرعت در کار آن‌ها باعث شد اختلاف دو تیم دوباره زیاد شود دفاع کوبایی‌ها بر خلاف گذشته در ابتدای این ست خیلی آسیب پذیر نشان نداد، کولاکوویچ در میانه‌های بازی تقاضای استراحت کرد. تیم ملی پس از این استراحت دو امتیاز گرفت و کمی جریان بازی در دستان ایرانی‌ها افتاد و اختلاف به یک امتیاز رسید.  

کوبایی‌ها اگر چه با سرعت بالا ضربه می‌زدند و دریافت‌های خوبی هم داشتند، اما این ایرانی‌ها بودند که توانستند با دفاع خوب و پیاده سازی برنامه‌ای مناسب نخستین تیمی باشند که به امتیاز ۱۶ می‌رسند.   نخستین امتیاز هم برای ایران بود در ادامه بازیکن کوبایی روی فرود بد دچار مصدومیت شد و از زمین بازی خارج شد.  

بازی در لحظات پایانی نزدیک و حساس دنبال می‌شد  و کوبایی‌ها توانستند به بازی بازگردند دو تیم در امتیاز ۲۰ -۲۰ برابر شدند، اما ضربات سنگین قدرتی – سرعتی کوبایی‌ها آن‌ها را پیش انداخت.   حساسیت در اواخر بازی در اوج خود بود و مردان دریای کارائیب توانستند از حریفشان  یعنی ایران ۲ امتیاز جلو بیافتند، همین دو امتیاز کافی بود تا کوبا ۲۵ – ۲۳ برنده این ست باشد.

تیم ملی والیبال ایران ۰ - کوبا ۱ / گزارش لحظه به لحظه

ست دوم / ایران ۲۶ – کوبا ۲۸ 

ست دوم هم با امتیاز برای کوبا آغاز شد، ضربه خوب پوریا فیاضی، اما کار را به تساوی کشاند. بازی سپس برای لحظاتی پیاپای دنبال شد، اما دفاع خوب و دو سرویس عالی از بازیکنان ایران باعث شد تا ایران ۳ امتیاز از حریف قدرتمندش جلو بیافتد. نقشه کوبایی‌ها که تقریبا مشخص شده بود رفته رفته نقش بر آب شد ایران به خوبی بازی را کنترل می‌کرد.

تیم ملی ایران موفق شد در ادامه با نتیجه ۸ – ۵ برنده باشد و دو تیم به وقت استراحت بروند. کوبایی‌ها با دقت و سرعت مناسب امتیاز‌های خوبی گرفتند و اختلاف را به حداقل رساندند، اما آبشار‌های قدرتمند با استفاده از ضعف کوبا در نقاط مختلف و دفاع برای ایران امتیاز‌های خوبی را به همراه داشت.

اعتراض کوبایی‌ها در حالی که برای ایران امتیاز به دست آمده بود باعث شد تا با ویدیو چک امتیاز به آن‌ها برسد تا نتیجه ۱۲ – ۱۰ به سود ایران شود، همین کافی بود تا کوبا دوباره به جریان بازی بازگردد و از ایران هم یک امتیاز پیش بیافتد. ادامه روند خوب کوبایی‌ها باعث شد تا آن‌ها زودتر با امتیاز ۱۶ برسند و دو تیم به وقت استراحت بروند.

ایران در ادامه بازگشت خوبی به جریان بازی داشت، شاگردان کولاکوویچ با سرویس‌های هدف دار، ضربات قدرتی و دفاع روی تور بازی را به تساوی کشاندند.   نمایش خوب یاران معروف در دفاع و حمله باعث شد تا دوباره دو تیم بازی برابری را دنبال کنند و در کسب امتیاز هم مساوی باشند. حساسیت در لحظات پایانی هم بسیار زیاد بود و دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر شدند تا برنده بازی در امتیاز ۲۶ مشخص شود جدال پایانی این ست هم همانند ست قبل به سود کوبا به پایان رسید و این تیم ۲۸ – ۲۶ برنده شد.  

تیم ملی والیبال ایران ۰ - کوبا ۲ / گزارش لحظه به لحظه

ست سوم / ایران ۲۵ – کوبا ۱۷ 

ست سوم با کسب امتیاز برای ایران همراه بود بازیکنان دو تیم همانند دو ست قبلی در شروع بازی نمایش برابری داشتند و در همان ابتدا در امتیاز ۳ برابر بودند. سرویس هدف دار بازیکنان ایرانی و اشتباه کوبایی‌ها باعث شد تا تیم ایران اختلافش را با حریف آمریکای مرکزیش به امتیاز ۲ برساند.

نمایش خوب بازیکنان ایرانی در ابتدای این ست باعث تا تیم ملی ایران نخستین تیم باشد که به امتیاز ۸ می‌رسد. نخستین سرویس پس از وقت استراحت نخست رالی جذابی را رقم زد که در پایان امتیاز آن برای ایران بود. بازی رفته رفته شاهد افت محسوسی بود، اما اختلاف ۲ امتیاز به سود ایران حفظ شد.

کوبایی‌ها در ضربات بلند و سرعتی در این ست هم خوب بودند و همان طور که انتظار می‌رفت بار‌ها ایران را به چالش کشیدند. نمایش خوب و خیره کننده ایرانی ها، اما در ادامه کار کوبا را غافلگیر کرد و ایرانی‌ها توانستند با پیاده سازی یک نقشه خوب از حریفشان پیشی بگیرند و نخستین تیمی باشند که به امتیاز ۱۶ می‌رسند. نخستین امتیاز پس از وقت استراحت دوم هم برای ایران بود.

بازی خوب بازیکنان ایران پس از این وقت استراحت ادامه داشت و ایران توانست اختلاف امتیازش را با حریف سرسخت خود زیاد کنند. شاگردان کولاکوویچ در پایان این ست موفق شدند با نتیجه ۲۵ – ۱۷ برنده باشند.  

تیم ملی والیبال ایران ۱ - کوبا ۲ / گزارش لحظه به لحظه

ست چهارم / ایران ۲۵ – کوبا ۱۶ 

ست چهارم هم با کسب دو امتیاز ارزشمند برای تیم ملی والیبال ایران آغاز شد  نمایش خوب بازیکنان ایران همانند ست قبل ادامه داشت و شاگردان کولاکوویچ توانستند نخستین تیمی باشند که به امتیاز ۸ می‌رسند.  کوبا در ادامه کار تلاش کرد با چند تعویضی که داشت دوباره به جریان بازی بازگردد، اما برنامه کولاکوویچ به خوبی جواب داده بود و آن‌ها بازهم به راحتی امتیاز از دست می‌دادند و به سختی امتیاز می‌گرفتند.  

سرمربی کوبا حتی تلاش کرد با درخواست ویددیو چک چندین مرتبه بازی را از کنترل ایران خارج کند. این کار به آن‌ها کمک کرد اختلافشان با ایران به حداقل برسد.  این کار، اما کافی نبود و بازیکنان ایرانی بار دیگر با ارئه یک بازی بی نقص دیگر شرایط را تحت کنترل در آوردند و توانستند با حریفشان امتیاز بگیرند. شاگردان کولاکوویچ نخستین تیمی بودند که به امتیاز ۱۶ رسیدند.  

بازی خوب پس از وقت استراحت قانونی دوم هم ادامه داشت و ملی پوشان توانستند ۶ امتیاز پیش بیافتند.   تیم ملی والیبال کشورمان در نهایت ۲۵ – ۱۶ برنده این ست شد.

تیم ملی والیبال ایران ۳ - کوبا ۲ / پیروزی ارزشمند با کامبک فوق العاده در پایتخت تزار‌ها

ست پنجم / ایران ۱۵ – کوبا ۱۰ 

امتیاز اول ست پنجم برای ایران بود، بازیکنان ایران که نمی‌خواستند بازنده باشند نمایش خوبی داشتند و توانستند اختلاف خوبی با حریفشان ایجاد کنند. آن‌ها بدین ترتیب ۴ – ۲ از حریفشان پیش افتادند.

آن‌ها بازهم چند تعویض داشتند و با ضربات خوب سرویس امتیاز گرفتند، بازی بسیار حساس دنبال می‌شد و هر کدام از دو تیم امتیاز‌های حساسی کسب می‌کردند جدال حساس دو تیم باعث شد تا ایران ۷ – ۶ پیش بیافتند

تیم ملی ایران در ادامه هم نمایش خوبی داشت و توانست با کسب دو امتیاز ارزشمند دیگر اختلافش با حریف سرسخت خود را به ۳ برساند. کوبایی‌ها در لحظات پایانی هرچه داشتند گذاشتند، اما این برای بازگشت به بازی کافی نبود.

تیم ملی ایران در پایان موفق شد با نتیجه ۱۵ – ۱۰ برنده این ست باشد تا در مجموع ۳- ۲ بازی را ببرد.

تیم ملی والیبال ایران ۳ - کوبا ۲ / پیروزی ارزشمند با کامبک فوق العاده در پایتخت تزار‌ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.