×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | وام مسکن باید ۷۰ درصد قیمت را پوشش دهد؛ ضرورت افزایش سقف تسهیلات

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به برنامه ریزی بانک مسکن برای افزایش تسهیلات خرید مسکن، گفت: یکی از مسائل و راه کارها در بحث افزایش رونق بازار مسکن، افزایش سقف تسهیلات  مسکن در کشور است.

خریداران قدرت مالی کافی برای خرید مسکن را ندارند

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دو سال اخیر قیمت مسکن به دلیل بروز تلاطمات، دچار افزایش  شده و این مسئله موجب شد که خریداران و متقاضیان خرید مسکن قدرت مالی کافی برای خرید مسکن را نداشته باشند.

تسهیلات خرید باید ۷۰ درصد قیمت مسکن را پوشش دهد

وی گفت: در شرایط کنونی مردم برای خرید مسکن باید حدودا معادل ۷۰ درصد قیمت تمام شده یک ملک تسهیلات دریافت کنند تا بازار دچار رونق و تحول شود، در غیر این صورت خریداران مانند وضعیت کنونی توان خرید نخواهند داشت.

رضایی کوچی با اشاره به موضوعات مطروحه درباره تأثیر منفی افزایش سقف تسهیلات در بازار مسکن، گفت: برخی کارشناسان اعلام می کنند که افزایش وام خرید مسکن موجب تورم، گرانی و افزایش قیمت در بازار می شود، اما به نظر من آثار مثبت افزایش سقف وام بسیار بیشتر از تبعات آن است.

بیش از ۴ میلیون نفر در صف خرید مسکن قرار دارند

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بر اساس آمارها، در شرایط کنونی بیش از ۴ میلیون نفر در صف خرید مسکن قرار دارند، از این رو وزرات راه و شهرسازی باید زمینه را برای خانه دار شدن این افراد فراهم کند./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.