×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وام مسکن روستایی، ۵۰ میلیون تومان

تجارت گردان | وام مسکن روستایی، ۵۰ میلیون تومان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، صداو سیما؛ علیرضا تابش در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری بین بانک مهر ایران و بنیاد مسکن که به منظور کمک به ساخت مسکن روستایی برگزار شد؛ از تصویب افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: دولت با پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به ۵۰ میلیون تومان موافقت کرده است.
وی افزود: بنیاد مسکن در حال تنظیم متن این مصوبه است و بعد از ابلاغ مصوبه و تعیین سهمیه بانک‌ها از سوی بانک مرکزی این مصوبه اجرایی می‌شود.
تابش درباره ساخت مسکن محرومین گفت: ۵۴ هزار واحد در ۱۴ استان اغاز شده است و در سال گذشته دولت به هر واحد مسکونی ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت کرد که این تسهیلات امروز به ۳۰ میلیون تومان رسیده است.
وی بیان کرد: از ۵۴ هزار واحد، کار ساخت ۲۰ هزار واحد به اتمام رسیده است و مابقی در حال ساخت است.
تابش درباره ساخت مسکن ملی نیز گفت: مسکن ملی در شهر‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر ساخته می‌شود و سهم بنیاد مسکن ۵۳ هزار واحد است و قرار است با تخصیص زمین به ۱۲۰ هزار واحد افزایش یابد.
وی بیان کرد: از ۵۳ هزار واحد تاکنون ۱۲ هزار واحد طراحی و ساخت ۶ هزار واحد آن اغاز شده است.
تابش افزود: به ۲۰ هزار واحد طرح ملی مسکن تسهیلات اختصاص داده شده است که از طریق بانک مسکن با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.
رئیس بنیاد مسکن درباره این تفاهم نامه گفت: در راستای تکمیل واحد‌های مسکن روستایی و شهری، به افرادی که توان تکمیل واحد‌های خود را ندارد تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: بنیاد مسکن بالغ بر۳۰ میلیارد تومان در بانک قرض الحسنه اعتبار دارد.
تابش بیان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد و باز پرداخت ۳۶ ماه برای ساخت مسکن به روستاییان پرداخت می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.