×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۴ خرداد , ۱۴۰۳
وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو با دوربین‎‌های هسلبلد معرفی شدند

مشخصات گوشی وان پلاس ۹ پرو

OnePlus 9 Pro از نمایشگر Fluid Display 2.0، شارژر بی‌سیم Fluid Display 2.0 و سنسور اختصاصی IMX789 سونی برای دوربین اصلی خود بهره می‌برد. وان پلاس ۹ نیز بروزرسانی‌های خاص خود دارد که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

دوربین‌های جذاب و جدید

ویژگی اصلی این نسل اینست که دوربین آن با کمک هسلبلد به بهترین نسخه خود تبدیل شده است. در اولین گام این شرکت سوئدی در دنیای گوشی‌های هوشمند، بر روی بهبود رنگ تصاویر در دو گوشی تمرکز کرده است. دوربین اصلی دارای سنسور IMX789 بوده که با کمک سونی ساخته شده است. این سنسور ۱/۱٫۴۳ اینچ بوده و رزولوشن آن ۴۸ مگاپیکسلی است. دوربین مذکور از جدیدترین تکنولوژی‌های دوربین مانند Dual Native ISO، Digital Overlap HDR یا همان DOL-HDR، OIS و ۲×۲ on-chip lens بهره می‌برد.

 گوشی وان پلاس 9 پرو

این دوربین می‌تواند تصاویر ۱۲ بیت RAW تولید کند. حالت اختصاصی Hasselblad Pro Mode در برنامه دوربین به شما کمک خواهد کرد تا عکس‌ها را با ظاهری طبیعی به ثبت برسانید. دوربین اصلی همچنین امکان فیلمبرداری ۸K در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و ۴K در نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد. یک دوربین سیاه و سفید ۲ مگاپیکسلی نیز در کنار دوربین اصلی جای گرفته که به ثبت تصاویر مونوکروم با دوربین اصلی کمک می‌کند.

دوربین فوق عریض این گوشی هم از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی بهره می‌برد. این سنسور ۱/۱٫۵۶ اینچی در پشت لنز بدون فرم (FreeForm) جای گرفته که می‌تواند میزان اعوجاج تصویر را تا ۱ درصد کاهش دهد. این در مقایسه با لنزهای معمول که اعوجاج ۱۰ تا ۲۰ درصدی دارند، رقم فوق‌العاده‌ای است. این دوربین همچنین دارای سیستم فوکوس خودکار بود و امکان تصویربرداری ماکرو از فاصله ۴ سانتیمتری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وان پلاس ۹ پرو فاقد دوربین پریسکوپی است و به جای آن از یک لنز استاندارد تله‌فوتو بهره می‌برد. این دوربین تا زوم ۳٫۳x را به صورت اپتیکال ارائه می‌کند. دوربین ۸ مگاپیکسلی تله هم دارای لرزشگیر اپتیکال می‌باشد.

نسل دوم نمایشگرهای Fluid

نمایشگر جدید Fluid Display 2.0 همزمان با OnePlus 9 Pro معرفی شد. این پنل ۶٫۷ اینچی LTPO بوده و طبق ادعای وان پلاس ۵۰ درصد انرژی کمتری در حالت معمول مصرف خواهد کرد. این امکان به لطف تنظیم نرخ نوسازی نمایشگر از ۱۲۰ هرتز (اجرای روان UI) تا ۱ هرتز (در زمان خواندن متن یا Always On Display) میسر شده است. نمایشگر این گوشی امکان تطبیق خود با متحوا را داشته و به عنوان مثال بازی فورتنایت را ۹۰ هرتز و فیلم‌ها را ۲۴ هرتز اجرا می‌کند.

این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۴۴۰p+ بوده و از ساطع کننده نور E4 و عمق رنگی ۱۰ بیت بهره می‌برد. در جلو و عقب این پنل سنسورهای نور محیطی قرار گرفته که می‌تواند دمای رنگی را تنظیم کند. این نمایشگر از DisplayMate امتیاز A+ را دریافت کرده و تا ۱۳۰۰ نیت روشنایی ارائه خواهد کرد.

وان پلاس برای نمایشگر جدید خود نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز با نرخ نمونه‌برداری ۲۴۰ هرتز را ارائه کرده است که سرعت پاسخگویی در زمان بازی را افزایش می‌دهد.

مشخصات گوشی وان پلاس 9 پرو

وان پلاس ۹ پرو از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد که با رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 همراه شده است. سیستم خنک کننده Cool Play جدید حالا دارای محفظه بخار بزرگتر، لایه‌های گرافیتی کلفت‌تر و ورق‌های مسی بیشتر برای پخش گرما از درون دستگاه است.

این گوشی دارای ۸ گیگابایت رم در نسخه پایه و ۱۲ گیگابایت در بالاترین نسخه است. میزان حافظه ذخیره‌سازی آن نیز ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود.

شارژر گوشی وان پلاس 9 پرو

Warp Charge 50 Wireless، سیستم جدید شارژ بی‌سیم دستگاه است. این شارژ بی‌سیم که باید جداگانه خریداری شود می‌توان هم در جهت عمودی و هم افقی با دو سیم‌پیچ وان پلاس ۹ پرو را شارژ کند. شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصد باتری این گوشی در حدود ۴۳ دقیقه زمان خواهد برد.

اما اگر این زمان زیادی برای شما است، می‌توانید از شارژر Warp Charge 65T سیمی درون جعبه استفاده کنید که تنها در مدت ۲۹ دقیقه از ۰-۱۰۰ درصد باتری را شارژ خواهد کرد. این شارژر حتی برای شارژ گجت‌های دیگر مانند لپ‌تاپ، پاور بانک و حتی نینتندو سوئیچ هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

گوشی OnePlus 9 پرو

جنس بدنه گوشی OnePlus 9 Pro شیشه‌ای و قاب آن آلومینیومی است. پنل جلو خمیده و با گوریلا گلس محافظت می‌شود. این گوشی در رنگ‌های جدید با نام Pine Green، Morning Mist و Stellar Black راهی بازار خواهد شد و دارای گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر آب و غبار است.

مشخصات گوشی OnePlus 9

این گوشی دارای نسخه پایین‌تری از دوربین هسلبلد است. دوربین اصلی وان پلاس ۹ دارای سنسور قدیمی‌تر IMX689 است، با این حال همچنان از امکاناتی مانند ۲×۲ on-chip lens، Dual Native ISO، خروجی ۱۲ بیت RAW بهره می‎برد. اما DOL-HDR با HDR معمولی جایگزین شده است. OIS نیز حذف شده، با این حال امکان فیلمبرداری ۸K در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در نظر گرفته شده است. با وجود تغییرات سنسور، گزینه Hasselblad Pro Mode در اپ دوربین همچنان وجود دارد.

OnePlus 9

دوربین فوق عریض این گوشی دقیقا همانی سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است که در نسخه پرو مورد استفاده قرار گرفته، دوربین ۲ مگاپیکسلی مونوکروم نیز برای وان پلاس ۹ در نظر گرفته شده است. با این حال، اصلی‌ترین تغییر در مقایسه با نسخه پرو، حذف دوربین تله‌فوتو در این گوشی است.

OnePlus 9 استاندارد از نسل اول نمایشگر Fluid Display استفاده کرده است. این یعنی نمایشگر دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بوده اما این حالت تطبیقی نیست. نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی این گوشی AMOLED، از نوع مسطح با رزولوشن ۱۰۸۰p+ است. این نمایشگر از HDR10+ پشتیبانی کرده و دارای روشنایی تا سقف ۱۱۰۰ نیت است.

OnePlus 9

این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ با سیستم خنک کننده جدید Cool Play بهره می‌برد. برای وان پلاس ۹ هم ۸/۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1 در نظر گرفته شده است.

این مدل دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی بوده و شارژر ۶۵T آن می‌تواند در مدت ۲۹ دقیقه کل ظرفیت باتری را شارژ کند. OnePlus 9 هم مانند نسخه پرو دارای بلندگوهای دوگانه با فناوری دالبی اتمس و موتور هپتیک فیدبک بروزرسانی شده است. هر دو مدل از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی IMX471 با فوکوس ثابت بهره می‌برند.

گوشی OnePlus 9

OnePlus 9 fh با فریم پلیمری تقویت شده، بدنه براق شبیه به شیشه در رنگ‌های Winter Mist (بنفش گرادینت)، Arctic Sky (آبی مات) و Astral Black (مشکی مات در زیر ظاهر شیشه‌ای براق) راهی بازار خواهد شد.

قیمت گوشی‌های سری وان پلاس ۹

 وان پلاس ۹ پرووان پلاس ۹
۸/۱۲۸ گیگابایت۹۷۰ دلار۷۳۰ دلار
۱۲/۲۵۶ گیگابایت۱۰۷۰ دلار۸۳۰ دلار

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.