×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
واکسن نزدن عامل ۶۰ درصد مرگ و میرهای کرونا در کشور است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان و شهرستان سمنان در تالار شهید مطهری افزود: آمار مرگ و میر کرونا تا آذر ۱۴۰۰ در حدود ۱۳۲ هزار نفر بود و از آذر تا امروز ۱۱ هزار مرگ و میر در کشور ثبت شد و ۶۰ درصد مرگ و میرها مربوط به افرادی است که واکسن نزدند.
وی بیان کرد: ابتدای دولت سیزدهم واکسن علیه ویروس کرونا در حدود ۱۹ هزار دز بود و دولت در زمانی روی کارآمد که شیوع کرونا طی سال‌های گذشته به اوج خود از لحاظ شیوع و مرگ و میر رسیده بود.
وی خاطرنشان کرد: دولت در هفته اول روی کار آمدن هیچ واکسنی در اختیار نداشت، اما با همراهی وزارتخانه‌های مختلف و تقویت دیپلماسی، ۱۰ میلیون واکسن در مرحله اول وارد کرد و پس از آن سیلی از واکسن وارد شد.
عین‌اللهی یادآور شد: پس از تامین واکسن علیه ویروس کرونا،  کادر درمان، نیروهای بسیجی و مردمی برای تزریق واکسن علیه ویروس کرونا تا پاسی از شب فعال بودند.
وی ادامه داد: کشور به نسبت جمعیت با تامین واکسن و تزریق هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن در هفته توانست در کنترل کرونا موفق عمل کند.
عین‌اللهی افزود: ایران جزو کشورهای برتر در کنترل کرونا به اذعان کشورهای خارجی است.
وی بیان کرد: در زمینه تولید واکسن کرونا دشمنان تا توانستند کارشکنی کردند،  اما امروزه ۶ مرکز تولید واکسن در کشور فعال است و این دستاورد بزرگی برای کشور محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیون دز  واکسن  کرونا ذخیره داریم و اکنون به مراکز گفته شده خط تولید نوع دیگر واکسن فعال کنند.

ایجاد ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم 
عین‌اللهی بیان کرد: یکی از دلایل رشد اقتصادی کشور، تولید واکسن و مهار کرونا است و دولت سیزدهم طی روی کار آمدن برای ارتقای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی ۷۹ مرکز درمانی و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی ایجاد کرد.
وی یادآور شد:  با توجه به اعلام متخصصان در زمینه خطر شدت ابتلای  کودکان به کرونا ظرفیت بخش آی سی‌یو کودکان چند برابر  افزایش یافت اما به یاری خداوند و همرامی مردم و کادر درمان و بخش‌های مختلف اومیکرون نیز کنترل شد.
وی افزود:  طی ۴۳ سال گذشته دشمنان با ترفندها و دسیسه‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند  اما با هدایت رهبر معظم انقلاب و مقاومت ملت، ایران اسلامی همواره بر قله افتخار و اقتدار است.
وی بیان کرد: دشمنان با اعمال تحریم‌های ظالمانه به دنبال ضربه به کشور هستند، اما مقاومت مردم و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب موجب شده دشمنان متحیر و ناکام بمانند.
عین‌اللهی افزود: دشمنان در زمان شیوع کرونا تحریم غذایی و دارویی ناجوانمردانه بر کشور اعمال کردند است و تاریخ ثبت کرد که افرادی که ادعای حقوق بشر داشتند بیماران در ایران اسلامی را تحریم کردند.
وی اضافه کرد: دشمنان می گفتند تجهیزات و داروهای سلامت محور تحریم نیست، اما وقتی تراکنش مالی تحریم باشد چگونه این اقلام وارد کشور شود.

تامین ۶  هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به همت دولت سیزدهم ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه درنظر گرفته شده و افراد به صورت رایگان با کد ملی بیمه شدند.
وی افزود:  ۱.۵ میلیون نفر که برای بیمه همگانی مراجعه نکردند فرصت داده شد تا اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: پنج هزار میلیارد تومان با همراهی مجلس شورای اسلامی برای درمان افراد مبتلا به بیماری‌های خاص بودجه درنظر گرفته شد و صندوق بیماری‌های خاص به تصویب رسید که از دستاوردهای دولت سیزدهم است.
وی ادامه داد: تمام تلاش‌ها برای این است که بیماران خاص و صعب‌العلاج برای تامین درمان دچار مشکل نشوند و تلاش می‌شود حتی دارو به منزل بیمارها ارسال شود.
عین‌اللهی تصریح کرد: اکنون کشور در بخش بهداشت و درمان در وضعیت مطلوب قرار دارد و شهروندان برخی کشورهای مجاور برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند که از دستاوردهای کشور است.پ


پیری جمعیت معضل امروز کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جوانی جمعیت یکی از موضوعات مهم و پیری جمعیت از معضلات جامعه است و فرصت در حال از دست رفتن است و باید فرزندآوری جدی گرفته شود.
وی بیان کرد: برخی نفوذی‌ها در دوره‌ای بحث کنترل جمعیت را در کشور مطرح کردند و اکنون فقط بین پنج تا هفت سال برای جوانی جمعیت فرصت طلایی وجود دارد.
وی اضافه کرد: ایجاد قرارگاه جوانی جمعیت، جلوگیری از سقط‌های غیرقانونی، تشویق و ترغیب خانواده ها، ایجاد و تقویت شبکه درمان ناباروری و فعال‌سازی بیمه ناباروی، از جمله تلاش‌های دولت سیزدهم برای فرزندآوری اوری است.
وی یادآور شد: طبق قانون ۷۰ درصد هزینه بخش خصوصی برای درمان ناباروری توسط بیمه پرداخت می‌شود و امید است ۳.۵ میلیون نفر ناباروری که در کشور داریم  از خدمات بهرمند و به نتیجه برسند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه باروری برای مادران تا ۲ سال و برای  کودک تا پنج سال از دیگر  اقدامات برای فرزندآوری است.
عین‌اللهی تاکید کرد: برای جوانی جمعیت باید جهادی کار شود و علما، روحانیون و قشرهای موثر در جامعه در زمینه فرهنگ‌سازی فرزندآوری همراهی کنند.
وی بیان کرد: بین پنج تا هفت سال فرصت طلایی برای فرزندآوری کشور فرصت دارد و استان سمنان نیز وضعیت مناسب ندارد و انتظار همراهی وجود دارد.
وی ادامه داد: سمنان با تقدیم سه‌هزار شهید به نسبت جمعیت جزو استان‌های برتر در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باید در ارائه خدمات به پاس جانفشانی‌ها ویژه دیده شود.

مبارزه با قاچاق دارو  از مزایای طرح دارویار
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:  در گذشته دارو با ارز ترجیحی وارد می‌شد و سپس از ایران قاچاق و به خارج از کشور ارسال می‌شد و طرح دارویار مانع از این اقدامات می‌شود.
وی ادامه داد: اجرای طرح دارویار با تامین زیرساخت‌ها مانند نسخه نویسی الکترونیکی محقق شد.
عین‌اللهی بیان کرد: تنها ۱۰ درصد نسخه نویسی الکترونیکی در کشور زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم انجام می‌شد و اکنون ۹۸ درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مبارزه با فساد،  مردمی بودن، جهادی کارکردن و عدالت‌محوری رویکرد اصلی دولت سیزدهم است.

در نشست شورای اداری استان و شهرستان سمنان ، همراه با آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۳ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و عباس گلرو ، نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.