×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
واکسیناسیون دانش آموزان در برنامه آموزش و پرورش

تجارت گردان – علیرضا کاظمی درگفتگو صدا و سیما، افزود: واکسیناسیون دُز اول معلمان تا ۹۰ درصد و دز دوم نیز تا ۶۰ درصد انجام شده است.
وی اضافه کرد: امسال ۵۰ هزار معلم جدید از طریق دانشگاهیان فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی و همچنین پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وارد مدرسه می‌شود.

کاظمی تاکید کرد: امسال ۱۹۰ هزار معلم کمبود داریم که این کمبود را با بکارگیری معلمان حق التدریس و خرید خدمات و معلمان بازنشسته برطرف خواهیم کرد.
وی گفت: سال تحصیلی جدید از اول مهر با آموزش مجازی دانش آموزان آغاز می‌شود و حضور دانش آموزان در مدارس را نیز از آبان در برنامه خود داریم.

آغاز سال تحصیلی احتمالا سوم مهر با حضور رئیس جمهور 
آقای کاظمی افزود: سال تحصیلی به احتمال زیاد با حضور رئیس جمهور پنجشنبه اول مهر یا شنبه سوم مهر آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: مدرسه تلویزیونی از اول مهر آغاز بکار خواهد کرد و دانش آموزان می‌توانند کلاس‌های خود را از شبکه مختلف تلویزیون دنبال کنند.
آقای کاظمی تاکید کرد: تاکنون ۹۸ درصد دانش آموزان اول ابتدایی، ۹۴ درصد دانش آموزان دوره ابتدایی و ۹۰ درصد دانش آموزان همه پایه‌ها ثبت نام کرده اند و امیدواریم امسال بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته بیش از ۲۱۰ دانش آموز از تحصیل بازماندند که ۴۰ هزار نفر از آن‌ها شناسایی و جذب شدند و سه و نیم میلیون دانش به دلیل نداشتن وسایل هوشمند و تلویزیونی دچار مشکل شدند.
وی به مشکل سامانه “سیدا ” اشاره کرد و افزود: با صحبتی که با مسئولان فناوری اطلاعات وزارتخانه داشتیم مشکل این سامانه برای کلاس بندی دانش آموزان بزودی برطرف خواهد شد.
آقای کاظمی تاکید کرد: با توافقی که با مسئولان وزارت ارتباطات داشتیم، اینترنت شاد امسال هم رایگان است و پیگیر تهیه بسته‌های اینترنتی برای معلمان نیز در این وزارتخانه هستیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش به پرداخت مطالبات معلمان هم اشاره کرد و افزود: پیگیر پرداخت این مطالبات از طریق سازمان برنامه و بودجه هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.