×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
واگذاری خودرو به ایثارگران واجد شرایط

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا، ‌ براساس تفاهم‌نامه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا، سازمان گسترش ‌نوسازی صنایع (ایدرو) متعهد شده است هماهنگی‌ها و اقدامات لازم جهت تأمین ۳۰ هزار دستگاه خودرو از محصولات دو خودروساز اصلی (ایران‌خودرو حداقل ۱۸ هزار دستگاه و سایپا حداقل ۱۲ هزار دستگاه) به مشمولین واجد شرایط، با معرفی بنیاد طی یک سال از تاریخ امضای تفاهم‌نامه را فراهم کند.

 تفاهم‌نامه‌ای عصر روز گذشته دوشنبه بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا با حضور سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

واگذاری خودرو با تسهیلات ۵ ساله به ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این امضای تفاهم نامه با اشاره به بند «ز» تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در جهت واگذاری خودرو با تسهیلات ۵ ساله به ایثارگران گفت که با توجه به بودجه سال ۱۴۰۰ و مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارت صمت و خودروسازی‌های کشور مکلف به ارائه خودرو با اقساط ۵ ساله برای جانبازان دارای مشکل حرکتی و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد شدند و امضای این تفاهم‌نامه اتفاق بزرگی در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری است.

اوحدی با تأکید بر اینکه اجرای این تفاهم‌نامه سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه در جهت خدمت به جامعه ایثارگری نقش مهمی داشته باشد و منجر به کاهش مشکلات آن‌ها شود.

انواع خودرو به ایثارگران واجد شرایط فروخته می شود

بر اساس این تفاهم نامه،  تعداد ۳۰۰۰ دستگاه خودرو دنا پلاس اتوماتیک ویژه جانبازان ۷۰ درصد نخاعی، ۷۰۰۰ دستگاه خودرو ویژه جانبازان ۷۰ درصد، ۵۰۰۰ دستگاه خودرو ویژه خانواده‌های معظم شهدا و تعداد ۱۰۰۰ دستگاه خودرو ویژه خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم براساس اولویت‌های بنیاد (توسط ایران‌خودرو) و همچنین الباقی به سایر ایثارگران به تشخیص بنیاد (از طریق دو شرکت خودروساز) تخصیص خواهد یافت.

واگذاری شش نوع از محصولات پرفروش ایران‌خودرو شامل پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو پارس TU۵، سورن پلاس، راناپلاس، دناپلاس اتوماتیک و سمند LX و در محصولات گروه خودروسازی سایپا شامل خودروهای خانواده کوییک، ساینا، شاهین و محصولات با گیربکس اتوماتیک (در صورت امکان تأمین) در قالب یک سبد برای بهره‌مندی گروه هدف از سوی شرکت‌های مذکور بدون لحاظ نمودن تعداد هرکدام از محصولات، در نظر گرفته شده است. همچنین ایدرو بستر لازم را برای تحویل خودرو حداکثر ظرف یک ماه پس از واریز وجه توسط متقاضی از طریق خودروساز فراهم می‌کند.

تفاهم‌نامه ای در راستای رفاه حال جانبازان

 واگذاری خودرو به ایثارگران واجد شرایط

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست با بیان اینکه در همه کشورهای جهان قهرمانان ملی مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند، گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه که بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا می‌رسد موجب رفاه حال جانبازان عزیز و رفت و آمد آنها باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با تاکید بر خدمت رسانی به جامعه ایثارگری کشور از سوی این وزارتخانه گفت: امسال شاهد افرایش تولید و تنوع محصولات خودرو در کشور بودیم و از آنجا که هر چه داریم مدیون وجود ایثارگران کشور است امیدواریم بتوانیم با اجرای این تفاهم‌نامه به این قشر معظم خدمت کنیم.

تسهیلات بانکی و واگذاری خودرو اقساطی

بنیاد شهید و ایدرو مشترکاً، حسب بند «ز» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰، تلاش‌های لازم برای ایجاد شرایط مورد نیاز جهت تحقق تسهیلات بانکی و واگذاری خودرو اقساطی را انجام می‌دهند.

شیوه اجرای تفاهم‌نامه بر این اساس خواهد بود که پس از امضا و تبادل تفاهم‌نامه شیوه‌نامه اجرایی آن ظرف دو هفته توسط دو خودروساز ‌و بنیاد تهیه و آماده می‌شود.

محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ؛ محسن صالحی نیا، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و سید جواد سلیمانی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه مراسم امضاب تفاهم نامه به ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌های شرکت‌های خودروسازی پرداختند و بر خدمت به جامعه ایثارگری تاکید کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.