×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
واگذاری ۱۴۱ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانک ملی ایران از ابتدای ابلاغ قانون

تجارت گردان | واگذاری ۱۴۱ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانک ملی ایران از ابتدای ابلاغ قانون

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک از سال ۹۴ و آغاز زمان ابلاغ قانون مذکور تاکنون بالغ بر ۱۴۱ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال از اموال و سهام مازاد خود و شرکت های زیرمجموعه را به صورت عمده و خرد تعیین تکلیف کرده است.

از این میزان واگذاری ها، سه هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال در سال ۹۴، ۱۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال در سال ۹۵، ۹ هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال در سال ۹۶، ۲۴ هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال در سال ۹۸ و ۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال آن در سال ۹۹ بوده است.

بر این اساس روند واگذاری اموال مازاد در این بانک طی سال های گذشته رشد صعودی داشته و تعیین تکلیف اموال مازاد با توجه به الزام قانون مبنی بر خروج بانک ها از بنگاه داری و تاکید دولت یکی از سیاست های مهم آن بوده است.

لازم به ذکر است، بانک ملی ایران برای تمامی شرکت های مشمول ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید و همچنین ارتقای نظام مالی کشور کلیه اقدامات واگذاری را در سال گذشته انجام داده که البته واگذاری تعدادی از آنها به دلایل مختلفی از جمله رعایت مصالح کلی کشور، حفظ سطح اشتغال، وضعیت اقتصادی، عدم استقبال متقاضیان بالقوه و… محقق نشده است.

با این حال فروش سهام خرد شرکت ها به صورت روزانه انجام و عرضه سهام مازاد به صورت بلوکی و عمده طبق برنامه زمانبدی در حال پیگیری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.