×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ورمزیار: تیم ملی نظم و انضباط ندارد/ برنامه‌ای از ایران ندیدم

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکست ۲ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل الجزایر در دیدار تدارکاتی گفت: همین که بازیکنان بعد از مدت‌ها دور هم جمع شدند باید خوشحال باشیم. خیلی وقت بود که تیم ملی جمع نشده و بازی نکرده بود. واقعیت این است که وقتی یک بازی‌ تدارکاتی دارید، باید برنامه داشته باشید و برنامه‌های مدنظر خود برای این دیدار و آینده را به خوبی اجرا کنید.

از تیم ملی هیچ برنامه‌ای ندیدم

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای از تیم ملی ایران مقابل الجزایر ندیده است، گفت: در بازی دیروز، چیز خاصی از تیم ملی ندیدم چون واقعیت این است که ترکیب تیم ملی ایده‌آل نبود. برخی مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها باعث جابجایی‌ها شد. در مجموع چیدمان ما خوب نبود. بازی ما هم بازی آنچنانی نبود. از طرفی الجزایر با تیم دوم خود بازی کرد. فکر می‌کنم لازم است که این بازی‌ها بیشتر شود. باید ترکیب جدیدی را به کار ببریم و در این مدت زمان به هماهنگی و هارمونی برسیم.

او تاکید کرد: متاسفانه ما به جام جهانی از بالا به پایین نگاه می‌کنیم. همه فکر می‌کنیم گروهمان راحت است اما این دوره، سخت‌ترین دوره ما خواهد بود چرا که سه تیم خطرناک در گروهمان هستند.

استراتژی تیم ملی مشخص نبود

ورمزیار درباره مشکلات فنی تیم ملی ایران در دفاع و حمله در این مسابقه گفت: فکر می‌کنم تیم ما نه در فاز دفاعی و در فاز تهاجمی هماهنگی نداشت. ما در حفظ توپ مشکل داشتیم. در طراحی حمله مشکل داشتیم و استراتژی مشخصی را هم برای این بازی انتخاب نکرده بودیم. حداقل در زمان مربیگری کی‌روش می‌دانستیم که دفاع می‌کنیم و در ضد حملات به سه، چهار بازیکن دروازه حریف را تهدید می‌کنیم. ما در برابر الجزایر نه حمله دیدیم نه ضد حمله.

او درباره ضعف تیم ملی برای استفاده از ضربات ایستگاهی گفت: باز هم به دوره کی‌روش بازمی‌گردیم. ایران مقابل رقبای خود خوب دفاع می‌کرد و بعد روی ضربات ایستگاهی، کرنر و شروع مجدد، می‌توانست به گل برسد. ما الان وقت زیادی نداریم. شاید بتوانیم روی ضربات ایستگاهی کار کنیم اما برای رفع مشکلات تیم زمان کم است. در مجموع عملکرد ایران مقابل الجزایر راضی کننده نبود. با تمرین کردن و بازی نکردن، یک دیکته نانوشته خواهد بود.

مشکلات ایران مربوط به گذشته است

بازیکن سابق تیم ملی ایران در واکنش به این سوال که آیا مشکلات تیم ملی مقابل الجزایر محصول مقطع کنونی است یا این مشکلات از گذشته در تیم ملی بوده و در دیدار با تیم‌های آسیایی آشکار نشده است، گفت: ما بازی‌هایمان را در دور مقدماتی به صورت اقتصادی بردیم و خیلی در فاز حمله خوب نبودیم. تیم‌هایی که مقابل ما بودند، خوب نبودند. مقابل لبنان عقب افتادیم و یکسری تیم‌ها را هم در دقایق آخر بردیم. این تیم‌ها، تیم‌هایی نبودند که ضعف ما را نشان دهند. نباید مقابل تیم دوم الجزایر این همه دچار ضعف شویم. اگر این بازی‌ها ادامه داشته باشد می‌توانیم ایرادها را تا حدودی برطرف کنیم.

الجزایر ضعیف‌تر از سه رقیب ایران در جام جهانی است

ورمزیار همچنین گفت: الجزایر نسبت به سه رقیب ما در جام جهانی ضعیف‌تر است. شما هر شب می‌بینید که انگلیس، ولز و آمریکا چطور بازی می‌کنند. هر سه تیم هماهنگ هستند و جابجایی‌های خوبی در هنگام مسابقه دارند.

نظم و انضباط را در تیم ملی نمی‌بینم

وی در پاسخ به این سوال که آیا نسل فعلی ایران با یک برنامه ریزی بهتر می‌تواند در جام جهانی موفق شود؟ گفت: نسل خوبی داریم اما من نظم و انضباط را در این تیم نمی‌بینم. فکر می‌کنم نظمی که در دوره کی‌روش وجود داشت، خیلی بیشتر از الان بود. فکر می‌کنم اگر این نظم و انضباط تیمی و فنی برگردد، زودتر به موفقیت می‌رسیم. شاید بازیکنان ما خسته باشند اما شاید یک مقدار هم با غرور بازی می‌کنند. خودشان نیستند. کسانی که در اروپا بازی می‌کنند، مغرور شده‌اند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.